לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"הצופה" דורש פיקוח על בתי הכנסת


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 25/01/1951 (יום חמישי)
"הצופה" מט"ו בשבט יודע לספר על "מהפכה" שהתחוללה בתוך כתלי בית הכנסת ברחובות. כנהוג מכבד העולה לתורה בשבת, ב- "מי שברך" את הרב דמתא, ומנהג זה היה נהוג גם ברחובות, וכן היה נהוג שרב בישראל היה עומד מעל למפלגות. היות ובארץ ישראל בוטל המנהג השני לכן ביטלו גבאי בית הכנסת ברחובות גם את המנהג הראשון. ומעשה שהיה כך היה:

ברחובות נבחרו ראש עיר וסגנים. הראש ממפא"י והסגן מ- "הפועל המזרחי". היה גם מועמד של הציונים הכלליים אבל הוא נכשל. גבאי בית הכנסת ברחובות רואים ברבם, הרב צ. מלצר אחד מעמודי התווך של "חבר רבני הפועל המזרחי". את אחד הגורמים שהביאו לידי כשלונו של נציג הציונים הכלליים בהמנעותו מלהבטיח את תמיכת נציגי היהדות הדתית בעת שהצביעו עבור מועמדם לראש העיר. ולכן החליטו לא לכבד את הרב ב- "מי שברך" וכן לא להרשות לרב לנאום לפני מוסף, אלא לאחר מוסף, ז.א. לפני אולם ריק.

לכן דורש "הצופה" ממשרד הדתות שיתערב בענין החלטת גבאי בית הכנסת ברחובות ויטיל פיקוח על עניני בתי הכנסיות במדינה באופן שלהבא לא יקרה מקרה שבראש בתי הכנסת יעמדו גבאים אשר אין להם יחס כבוד לתורה וכו' ...

הערות: הרב דמתא - רב העיר


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1951

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בר אילן 12, רחובות (בית כנסת בר אילן) | רחוב הרצל 16, תל אביב (מערכת עיתון "הצופה" בשנות ה-50 וה- 60)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות