לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שני בן שמעון


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 14/02/1951 (יום רביעי)
מר י. שוכמן פרסם ב "דבר השבוע" מ-ב' אדר א' ש.ז. מאמר שיושם קץ לתעלולי "נטורי קרתא" המלווה בשתי תמונות. המאמר מוקדש לשובו של מיודענו לייבלה וייספיש "משליחותו המדינית החשובה" שעשה למענה כ-7 חודשים בעבר הירדן. מתחת אחת מהתמונות, המראה יהודי זקן, כבן 65-70 עם זקן לבן ועטוף מטפחת לבנה על אזניו והמחזיק עתונים מתחת לבית-שחיו כתוב: לייב ויספיש בחנותו.
כידוע פרסומה של פרשת "לייבלה וייספיש" באה "הודות" למשפט שהתנהל נגדו על אי-התייצבות לגיוס, ואילו לייבלה וייספיש בעל התמונה שב "דבר השבוע" לא היינו מגיעים לכל הפרשה הזאת.

האמת היא שמר וייספיש הוא צעיר בגיל 21-22 והתמונה שפורסמה ב "דבר השבוע" היא של וייספיש אחר ששמו בישראל: אהרן דוד וייספיש ששימש זה פעמים אחדות לקרבן של "נטורי קרטא" שהרסו והציתו את חנותו הנמצאת בשכונת מאה שערים על שהוא משמיע "זמרות ישראל" מעל תקליטי פטיפון.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1951

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שינקין 45, תל אביב (בית "דבר") | מאה שערים, ירושלים (מגורי הרב לייב וייספיש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות