לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יש בתי כנסת ויש ...


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 04/03/1951 (יום ראשון)
השתתפתי בטקס רב הרושם של הנחת אבן הפינה לבית הכנסת אשר בשכונת "רמת זאב" שבנתניה. נאומו המזהיר של רב העיר הרב ורנר שליט"א השאיר רושם כביר על כל הנוכחים. מר יהודה איפרמן יו"ר השכונה והרוח החיה שבה, מסר לי פרטים חשובים על מפעל זה, ובין היתר סיפר כי לאחר פניתם של בוני בית הכנסת הנ"ל למשרד הדתות בדבר הקצבה ותמיכה להקמתו של בית הכנסת, נתקבלה תשובה שמשרד הדתות אינו נותן הקצבות אלא הבטיחו הלוואה, וכן שלחו מברק ברכה לטקס הנחת אבן הפינה.

ידועים מקרים אחרים שמשרד הדתות כן נתן הקצבות להקמת בתי כנסת ואולי בגלל זה שהם נבנים בשכונות אחרות וע"י אנשים אחרים שהם יותר קרובים לרוחם של אנשי משרד הדתות. במקרים הנ"ל לא הסתפקו "חכמי" משרד הדתות במשלוח מברקי ברכה, אלא באו בכבודם ובעצמם להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה ולברך את ברכת בוני בתי הכנסת.
משרד הדתות לא חשש להגיש עזרה הן בתיקון והן בבנית מסגדים למוסלמים ובתי כנסיות לנוצרים על כל סוגיהם ומיניהם. דווקא כשמדובר על הגשת עזרה להקמת בית כנסת של חברי התנועה הלאומית, הראו אנשי משרד הדתות "רוחב" לב למופת בהבטחת הלואה ובמשלוח מברק ברכה. ועל כגון דא נאמר: הכל תלוי במזל ואפילו ספר תורה שבהיכל ...

הערות: אין להתפלא על כך שנח זבולוני נכח בטקס אבן פינה בנתניה. כציר בוועידת חרות השנייה שהתקיימה בבית זאב בנתניה, נסע לנתניה, ומטבע הדברים ניצל את הזמן לסיקור אירועים נוספים.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1951

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גליקסון 4, נתניה (שיכון סלע, לשעבר שיכון רמת זאב - בית הכנסת אבות ובנים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות