לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מחלוקת על קברות צדיקים


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 05/06/1952 (יום חמישי)
מלחמה חריפה מתנהלת במחנה של אגודת ישראל, בין יוצאי חלציה: פועלי אגודת ישראל וצעירי אגודת ישראל.

בטאון האחרונים, "דגלנו", מאשים את "הזרם הרביעי" [ * ] - שהאחראים לו הם בעיקר מאנשי פועלי אג"י וב"כ משמש כתת שר החינוך והתרבות באשמה כי תלמידי בית ספר מהזרם הנ"ל ערכו טיול בגליל ועלו להשתטח על קברו של יוסף טרומפלדור, בעוד שעל קברות הצדיקים שבגליל, לא עלו.

מאידך מטיח בטאון פועלי אגו"י "שערים" את ההאשמה כי בטיול זה השתתף בתור מדריך איש צעירי אגו"י, והוא יודע לספר כי המדריך הנ"ל הוביל את הילדים גם למסגדים ולכנסיות של נוצרים.

לכאורה "האשמות" די קשות. וכנראה שהתוצאות תהיינה די חמורות, אלא שדבר אחד לא מובן: מילא אשר ל"האשמה" הראשונה, שביקרו על קברו של יוסף טרומפלדור - היא מובנת. אך "האשמה" השניה שבקרו במסגדים ובכנסיות של נוצרים, יותר רצוי היה להאשים בה את "משרד הדתות" והאנשים הממונים על שיפורם ושיפוצם של המסגדים והכנסיות, עד כמה שידוע לי עומד בראש משרד זה איש "הפועל המזרחי" שהוא יותר קרוב לפועלי אגו"י ..

הערות: * הזרם הרביעי - בתי ספר ותלמודי תורה של אגודת ישראל, שהוכרו רק אחרי הקמת המדינה כזרם חינוכי נוסף לשלושת הזרמים הקיימים: העובדים, הכללי, המזרחי


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב זכריה 4, בני-ברק (מערכת "דגלנו" בטאון תנועת צעירי אגודת ישראל) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן)) | רחוב אחד העם 34, תל אביב (מערכת בטאון פועלי אגודת ישראל - שערים בשנות ה-50)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות