לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רה"מ הפולני לנציגי הקונגרס היהודי:

דבריו של פת בעת ביקור פרס בפולין - הותירו כאן טעם מר


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 12/01/1990 (יום ששי)
ראש ממשלת פולין טאדאוש מאזובייצקי הגיב בחריפות על דברי שר התיירות גדעון פת, מבלי לנקוב בשמו, בעת ביקורו הממלכתי של מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר שמעון פרס בווארשה. פת ביקר את כוונת שרי ממשלת ישראל לחדש היחסים הדיפלומטיים עם ממשלת פולין ובני עמה האנטישמים.

בפגישה שקיים ראש הממשלה מאזובייצקי עם משלחת בדרג גבוה של הקונגרס היהודי האמריקאי, שכללה את יו"ר הקונגרס רוברט ליפיין והמנכ"ל הרב הנרי זיגמן, הצהיר ראש הממשלה כי יש לברך על פגישות כאלה המביאות לידי התקרבות בין שתי המדינות, פולין וישראל. "בעת ביקורו של פרס בפולין אמרתי לו כי בהתחלת השנה החדשה 1990 נחדש את היחסים הדיפלומטיים בין ורשה - תל-אביב", אמר.

באותה הזדמנות הגיב על "הדברים הבלתי ידידותיים שיצאו מפיו של שר בממשלת ישראל, שנתקבלו בפולין בעין רעה והצריכו תגובה ראויה". ראש הממשלה הוסיף: "זה קורה כאשר כוח פוליטי מסויים מצהיר על יוזמה פוליטית בין-לאומית, מנסה כוח פוליטי אחר לטרפד אותו, ואני בטוח כי זאת היתה כוונת השר בממשלת ישראל ותו לא. הדברים הבלתי ידידותיים כלפי העם הפולני והממשלה השאירו רושם רע וטעם מר".

רוברט ליפמן יו"ר הקונגרס הודה לראש הממשלה על קבלת הפנים החמה ועל הצהרתו על חידוש היחסים בין פולין וישראל, והבטיח את עזרת יהודי ארה"ב בהשקעות הון אמריקאי בפולין. ליפמן אמר כי גם הקונגרס היהודי האמריקאי הגיב בחריפות בשעתו על דבריו הבלתי ידידותיים והבלתי אחראיים שיצאו מפיו של שר בממשלת ישראל, אך הוסיף: "לדברים אחראי רק השר, ולא הממשלה הישראלית כולה".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ורשה, פולין
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות