לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבנים של "השומר הצעיר"


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 24/06/1952 (יום שלישי)
סופר "על המשמר" בחיפה" יודע גם לספר על רבנים רבים בישראל הנוטים "לרפורמה דתית ולהתאמת הדינים לתקופה".

בשאלון שהופץ בין רבנים מטעם "המכון למחקר חברתי ושימושי", על השאלה: אם אפשר להיות אזרח טוב וגם שומר דת, ענו רבים מהרבנים בשלילה, ועל השאלה השניה: אם אפשר להיות אזרח טוב מבלי להיות שומר דת, ענו רבים מהם בחיוב והביאו דוגמא מה- "קיבוץ הארצי של השומר הצעיר" ... כנראה שכחו הרבנים את נאומו של מר ריפתין [ * ] בכנסת על קבלת הצבא האדום בזרועות פתוחות ... כן ישנו חידוש גדול בתשובות של אחדים מהרבנים והצעות מענינות.

בשאלון השתתפו 600 רבנים - אחד הרבנים, והוא אחד מהחשובים שברבני המדינה מציע - לדברי "על המשמר" - לאפשר ללא מאמינים את אכילת הבשר הטרף שמחירו זול, דבר העלול להקל על האוצר בהגדלת המנות. ה "פשטל" [ ** ] של הרב הנ"ל, הוא: (מי שהוא א.ז.) לא-מאמין גם כשמקבל בשר כשר הוא מטריף אותו וזהו חטא לא קטן מאשר אכילת בשר טרף. ועוד ועוד ...

רצוי וכדאי שהרבנות הראשית תטפל ב"רבנים" אלה ותברר את שמותיהם ובפרט שישנם גם חשובים ביניהם, ותסיק את המסקנות המתאימות, מהתשובות של "רבנים" כאלה.

הצעתי היא: בקרוב תדון הכנסת בחוק "נושאי תואר אקדמאי" ומי שישא, את התור ד"ר או אפילו פרופיסור לשווא - יהיה צפוי לעונש מאסר וכו'. רצוי שגם ידונו על נושאי התואר רב בישראל, כי רבים הם אלה שלא קראו ולא שנו הנושאים את התואר רב לשווא. ועל אלה נאמר: "רבנים" הזהרו בדבריכם ...

הערות: * יעקב ריפתין - חבר כנסת מטעם מפ"ם ומראשי השומר הצעיר שדגל בחיזוק הקשר עם ברית המועצות.
** פשטל (יידיש) = לפשט


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב דוד המלך פינת אגרון, ירושלים (המכון למחקר חברתי ושימושי (לימים מרכז גוטמן לסקרים), רחוב יוליאן פינת רחוב ממילא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות