לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בטאון חצר חסידי בעלז מאשים:

"המפלגות הדתיות העלימו מן הסיוע לשמיטה כחצי מליון דולר"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 24/07/1987 (יום ששי)
יותר מחצי מיליון דולאר מהכספים היחודיים שהאוצר מעניק למפלגות הדתיות והחרדיות שנועדו לסיוע לחקלאים שומרי שמיטה, לא הגיעו לייעודם והוצאו למטרות אחרות תחת הכיסוי "שמיטה". בהאשמה חמורה זו על המפלגות הדתיות והחרדיות אשר בקואליציה הממשלתית יצא "המחנה החרדי" בטאון חצר חסידי בעלז בירושלים.

"המחנה החרדי" מגלה כי לפי הסכם בין המפלגות הדתיות והחרדיות ומשרד האוצר, עשרה אחוז מכל הכספים "הייחודיים" יועברו להקלת מצוקתם של החקלאים שומרי השמיטה ועד עתה אף פרוטה שחוקה לא הועברה לשומרי השמיטה. דבר שעורר סערת רוחות בין החקלאים שומרי השביעית, שאינם סומכים על היתר הרבנות הראשית, שהשמיעו דברים חריפים ביותר על התנהגותם של ראשי המפלגות ששמו עצמם לאפוטרופוסים על שמירת השמיטה, אך מתעלמים ממצוקתם הקשה של מאות משפחות שאינן מעבדות את שדותיהם ושומרים על השמיטה ללא היתרים ופשרות.

"המחנה החרדי" כותב, כי יש חשד כי כספים אלו הוצאו על-ידי הסיעות השונות השולטות במפלגות הדתיות והחרדיות תחת "כיסוי" שמיטה שונים ועריכת אירועי ראווה שנועדו להאדיר את שמם של אותם החוגים.

בטאון בעלז מוסר, כי לשנת 1986-7 יועדו למפלגות הדתיות והחרדיות כתשעה וחצי מליון דולאר תחת ההגדרה "כספים ייחודיים לפי קריטריונים" מסכום זה הובטח חצי מליון דולאר לשומרי השמיטה, ומשחרר את חקלאים מהזדקקות למחצית הסכום הנאסף בקושי רב במגביות הציבוריות.

לעומת העיכוב בהעברת חצי המיליון דולר לחקלאים "שנבלעו" אי שם לבלתי שוב, החל משרד החקלאות במימוש ההסכם עם "קרן השביעית" לפיו תתמוך הממשלה בחקלאים שומרי שביעית ביחס של שקל אחד לעומת שני שקלים שייאספו מתרומות, וכבר נתקבלה בימים אלה מפרעה ראשונה על חשבון ההסכם.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1987

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב גשר החיים 12, ירושלים (מערכת "המחנה החרדי" בשנות ה-80) | רחוב קפלן 1, ירושלים (משרד האוצר (משנת 1952-1953)) | רחוב הלני המלכה 13, ירושלים (חצר סרגיי - מגרש הרוסים - משרד החקלאות עד שנת 2011)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות