לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שילנסקי ושלושה חברי ועדת הפנים ביקרו בבתי "מתונים" במאה-שערים

חברים בוועדה זועמים על היוזמה ה "פרטית" של יו"ר הועדה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 25/06/1986 (יום רביעי)
ח"כ דב שילנסקי וארבעה חברים נוספים מוועדת הפנים של הכנסת ביקרו אתמול בשכונת "כרם אברהם" בירושלים, שהיא לא מן השכונות החרדיות הקיצוניות שבעיר.

כזכור ביטל שלשום ח"כ שילנסקי את הביקור הרשמי של ועדת הפנים בשכונת "מאה שערים", לאחר שמפכ"ל המשטרה דרש שהסיור יאובטח.

בביקור אתמול הצטרפו לשילנסקי הח"כים אברהם ורדיגר, עובדיה עלי ובני שליטא (ליכוד). הם הסתפקו בביקור של שעתיים וחצי בביתו של מנחם נחום כהן, ברחוב נחום 10 בשכונת בית-הכרם [ 1 ] , אברך מחסידי בויאן, שהוא אחיו של חיים יצחק כהן מראשי חסידי סדיגורה, דמות ידועה בין חברי הכנסת, המקיים קשרים עם כל חברי הבית ואף זכה לתואר "חבר הכנסת ה-121 ". עם הפלגים החרדיים הקיצוניים של נטורי-קרתא לא נפגשו הח"כים, ואף לא עם אנשי העדה החרדית "המתונה", שעימה מתנהלים בימים אלה העימותים בירושלים.

כשעברו שילנסקי וחבריו בשכונת "מאה שערים" הם לא זכו לקבלת הפנים שהובטחה להם, ושבה נכלל איום ברצח, ורק כמה מן החרדים הניפו כרזות בגנות המדינה והציונות וקראו קריאות בוז.

(ע). [כנראה שחלק זה אינו כתוב ע"י נח זבולוני] - בשיחה דנו הנוכחים בארועים האחרונים סביב יחסי חילוניים-חרדים ובדרכים שיש לנקוט להרגעת הרוחות. הרבנים היו מאוחדים בדעה כי האלימות היא תוצאה של חינוך לקוי. הרבנים ביקשו מחברי הכנסת לפעול לחידוש התחבורה הציבורית בשכונת "מאה שערים".

הרב זלמן בריזל רבם של חסידי קרלין, בן 82, ביקש מחברי הכנסת לגלות הבנה לחרדים. הוא הסביר כי תמונות הפרסומת על תחנות האוטובוסים מפריעות לחרדים וגורמות להם צער וביקש מחברי הכנסת להבין זאת.

חברי הכנסת, ללא ח"כ אברהם ורדיגר, שפרש מן הסיור הוזמנו לסייר בתוך בתי-אונגרין והוזמנו לשיחה קצרה עם מזכיר המקום. הצעירים החרדים ליוו את חברי הכנסת בצעקות ביידיש: "תצאו מכאן, זה חילול הקודש". חרדים אחרים ניסו להשתיק אותם אך אלו המשיכו בשלהם: "לכו לאוגנדה", הם צעקו.

משם פנו חברי הכנסת לשכונת בית ישראל ואחר כך לכנסת. "קיימנו שיחה עם יהודים טובים, כולם קיבלו אותנו באהבה", סיכם ח"כ שילנסקי את הביקור.

"העדה החרדית לא ייפתה את כוחו של אף אחד להיפגש עם חברי הכנסת", הגיב על הביקור מזכיר העדה החרדית, הרב יוסף שיינברגר. "אותם אנשים שנפגשו עם חברי הכנסת הם אנשים פרטיים, שלא מייצגים את העדה ולא עשו זאת במצוות רבני העדה החרדית. זה היה משחק פורים", הוסיף. לדבריו, גם הרב בריזל שנכח בפגישה עם חברי הכנסת כלל לא ידע מי הם.

דפים בנושא:


הערות: 1. רחוב נחום 10 הוא בשכונת כרם אברהם ולא בשכונת בית-הכרם כפי שכתוב בכתבה. נראה שהטעות היא של העורך ולא במקור, בפרט לאור הפיסקה הפותחת את הכתבה.

גם הכותרת של הכתבה מטעה, מאחר ובפרוש מצויין כי הביקורים לא נעשו בשכונת מאה שערים.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת בתי אונגרין ירושלים | רחוב נחום 10 ירושלים | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות