לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מי רימה את זקן המקובלים הרב כדורי: השר פרץ, האשכנזים של שך, אנשי חב"ד ?


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 26/10/1986 (יום ראשון)
בית המשפט יצטרך לקבוע אם שר הפנים, הרב יצחק פרץ, זייף את חתימתו של זקן המקובלים בארץ, הרב הישיש יצחק כדורי, על מכתב התמיכה בעמדתו של השר בעניין רשיום הגיור בתעודת הזהות, או האם רומה הרב כדורי בעת שחתם על נוסח המגנה את הרב פרץ על עמדתו בעניין זה.

תנועת חב"ד, העומדת בראש המאבק לתיקון חוק השבות, תקפה את שר הפנים על הצעתו לרשום את עובדת הגיור בתעודות הזהות של גרים. חב"ד פרסמה מכתב בחתימת זקן המקובלים, הרב יצחק כדורי, ובו התנגדות חריפה להצעת הרב פרץ.

השר פרץ, שנפגע מהתקפת חב"ד, נפגש עם הרב כדורי, וזה חתם בנוכחותו על מכתב, המביע תמיכה בהצעת השר (מכתב זה פורסם לראשונה ב "דבר"). לדברי אנשי ש"ס טען הרב כדורי כי רומה וכי לא חתם על הנוסח שהציגו אנשי חב"ד.

אולם אנשי חב"ד טענו, כי חתימת הרב כדורי על המסמך שהציג הרב פרץ זוייפה וכי הנוסח הראשון, המגנה את ההצעה - הוא הנוסח האמיתי המייצג את דעת הרב כדורי.

בש"ס הוחלט להגיש תביעת דיבה נגד חב"ד על הוצאת לשון הרע על הרב פרץ, והיועץ המשפטי של ש"ס, עו"ד דוד גלאס, מכין את החומר להגת התביעה. החומר כולל, בין השאר, הקלטה מהשיחה בין השר פרץ לבין הרב כדורי ותצלומים מהפגישה, שבה חתם הרב כדורי על המכתב התומך בפרץ. כן יצורפו לתביעה תצהירים של הנוכחים בפגישה זו.

מחוגי ש"ס נמסר לסופר "דבר", כי היוזמה להגשת התביעה נגד חב"ד יצאה במשותף מתומכי שר הפנים ומבאי-ביתו של זקן המקובלים הרב כדורי.

בתגובה על הגשת התביעה נגד חב"ד פרסם "כפר חב"ד", בטאון של חסידי לובאביץ', כי המאבק אינו נגד הציבור הספרדי, אלא נגד התצהיר של הרב פרץ ונגד המגמה של התביעה, שהיא שלהוב הציבור הספרדי למלחמה. בטאון חב"ד מכחיש מכל וכל, כי מישהו כתב שהרב פרץ זייף את חתימת זקן המקובלים שליט"א.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953)) | רחובות הבוכרים 19, ירושלים (ישיבת נחלת יצחק - ישיבתו של הרב יצחק כדורי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות