לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי קרתא - ומשפט פראג


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 09/12/1952 (יום שלישי)
גם אנשי "נטורי קרתא" החליטו להגיב על משפט פראג וכדרכם בקודש ... האויב מס' א' שלהם היא מדינת ישראל, ולכן הם מוקיעים את אלה שהוקיעו את משפט פראג.
ברוסיה - טוענים אנשי "נטורי קרתא" - השמיד סטאלין את כל הדור הצעיר במסרו אותו לחינוך של קומוניזם ואילו כאן נשמדים דורות שלמים של עולים מתימן, עיראק ומרוקו, בחינוך של כפירה ומינות; בכח הזרוע נעקרים רבבות ילדים עולים מחיק אמונתם ומזרועות הוריהם לחינוך של לא תורה ולא אמונה; לחינוך של תורת לנין, טרוצקי וקרל מרקס.

בין השאר הם שואלים: הכבר נשכחו העינויים ויסורי הגוף והנפש של אסירי ג'למי, האם אין הם ניגשים פה לערוך את המשפט הפומבי נגד ראשי הישיבות אשר יצאו חוצץ בקריאה רמה נגד גיוס הבנות. האם יעורר משפט איום זה את תושבי המדינה כמו שמעוררם משפט פראג ? והם מסיימים: יגיד נא העולם, יגידו נא תושבי ארצנו, מה כל החרדה הזאת נגד סטלין וחבריו, מה כל הרעש סביב למשפט פראג?

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1952

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Soudni 988/1, פראג, צ’כיה (Pankrac Prison - בכלא זה נערכו משפטי פראג) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות