לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

צניעות ופירושה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ג') - 16/03/1953 (יום שני)
עוד בימי הפרוספריטי בבנין בתים תחת ממשלת המנדט, היה נהוג לתלות שלט על כל בנין חדש ההולך ומוקם, ועליו שם הקבלן והמהנדס המקימים אותו. נוהג זה נשאר קיים אפילו בימי שפל הבניה בשוק הפרטי תחת ממשלת ישראל.

והנה, דווקא על בנין הענק של "ההסתדרות" המוקם בירושלים והמשתרע על מגרש לאורך חצי רחוב שטראוס, מגרש שקיבלוהו מהרכוש הנטוש בסכום פעוט, - נעדרים שם הקבלן והמהנדס.

צניעות זו של מהנדס הבונה בנין ענק עבור התאגדות "הפועל" בירושלים (הבנין מוקם עם כל מיני מרתפים - כנראה שמקימי הבנין ידעו כבר על החלטת "הפועל" להקים מחדש את פלוגות האגרוף וד"ל ...) עוררה את סקרנותי העיתונאית - עד שבא ר' יוסילה וינברג ו "גילה" בפני ועדת החקירה לעירית ירושלים, כי מר ברגר מהנדס העיר הוא המטפל בבנין ענק זה, וקיבל על כך רשות ממר ד. אוסטר מי שמונה לראש עיריית ירושלים, בימי שלוט המושל הצבאי ד"ר ברנרד ז'וזף ... וכעת נפתרה תעלומת אי הדבקת השלט עם שם המהנדס על הבנין הענק והמפואר המוקם עבור "הפועל" בירושלים.

הערות: בעיתון נכתב כאילו הכתבה הופיעה בעמוד ב', אך למעשה הכתבה הופיעה מצידו השני של העמוד האחורי = עמוד ד', כך שהעמוד הנכון הוא ג'.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 17, ירושלים (בית ההסתדרות - אולם מיטשל (משנת 1958)) | רחוב חשין 6, ירושלים (ועדת החקירה הציבורית לעיריית ירושלים התכנסה בלשכתו של השופט העליון שניאור זלמן חשין) (משכנו הקודם של בית המשפט העליון - מגרש הרוסים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות