לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הרצוג "איננו רב ראשי"


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 26/07/1953 (יום ראשון)
"הדתיים" ובעיקר מאנשי הפועל המזרחי והמזרחי - הצביעו ביחד עם מפא"י וה "ציונים הכלליים" בעד הפעלת חוקי החירום הבריטיים הטמאים בארצנו. בשעתו התריעו דוברי סיעת תנועת החרות כי סוף סוף יפעילו גם נגדם את החוקים האלה. והנה היום הזה מתקרב ובא.

לרגל חוק גיוס הבנות ושרות לאומי שהרב הראשי הרצוג אסר אותו התבטאו במזנון הכנסת מר פ. לבון השר בלי תיק, כי להלכה, הרי הד"ר הרצוג - כוונתי להרב הראשי הרצוג - איננו מכהן כרב ראשי שצריכים להישמע להוראותיו, כי לפי החוק הבריטי - שוב חוק בריטי - נבחר רב ראשי לחמש שנים ורק אסיפת הנבחרים לא קיימה את החוק הבריטי הזה, והיות ואסיפת הנבחרים איננה, וחוק עברי חדש גם כן איננו, לכן עלינו לנהוג לפי החוק הבריטי, ולפיו לא היו בחירות חדשות לרב ראשי ...

הרב הרצוג יכול לשמש כשופט דתי או דיין ותו לא ...

לפי "פלפולא חריפתא" של מר פ. לבון, יוצא, כי אין רבנים ראשיים במדינת ישראל והיות ואנו חיים במדינה עם חוקי חירום בריטיים וחוקים רטרואקטיביים, לכן נשאלת השאלה: האם רב הרצוג בעת שגינה את פעולות המחתרת העברית תחת לחץ הסוכנות או הועד הלאומי, - האם אז שימש כרב ראשי בתוקף החוקים הבריטיים, או בתוקף אסיפת הנבחרים, או בתוקף גינויו את מעשי המחתרת העברית ... ילמדנו ר' פנחס לוביאניקר-לבון!

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבן עזרא 4, ירושלים (ביתו של הרב יצחק אייזיק הרצוג) | רחוב יפו 40, ירושלים (בניין אמינוף - משרדי הרבנות הראשית עד שנת 1958) | רחוב המלך ג’ורג’ 24, ירושלים (בית פרומין - משכן הכנסת עד שנת 1966)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות