לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב עוזיאל ז"ל והמחתרת


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 07/10/1953 (יום רביעי)
בהספדים לרב עוזיאל זצ"ל, העלו כולם, החל מהרב הרצוג ועד מר שרת, את האבידה הגדולה במותו של הראשון לציון ז"ל, רק פרט אחד כאילו נשכח במזיד, והיא, האבידה לנוער העברי, ועל כך מספר לנו מר אברהם אלמליח עורך "מחברת" במאמרו ליום השלושים לפטירת הרב הראשי. הוא כותב בין היתר:

הרב עוזיאל היה מסור לנוער מכל הזרמים ומכל המפלגות ומעולם לא חיטט במעשיהם אם רק ידע שהם נעשים לשם שמים ולשם תחית המדינה והעם.

איש מהימן סיפר לי את הדברים הבאים ששמע אותם מפיו, ושאני מוסרם ככתבם וכלשונם.

כששני הצעירים פיינשטין וברזאני ריסקו את עצמם לפני עלותם לגרדום כפי פסק הדין של ממשלת המנדט, שאל אחד הרבנים את הרב עוזיאל אם אין בזה משום אבוד עצמם לדעת האסור לפי התורה. ע"כ ענה הרב בלי הסוס: "טוב עשו הצעירים למען לא תשלוטנה בהם ידי עשו, וחלקם בעולם הבא"

וכשהוסיף האיש לאמר שטוב יותר היה אילו היו מרסקים יחד איתם גם את תלייניהם, ענה הרב: "גם בזה הייתה דרכם נכונה, כדי שלא יתערבב דם קדושים עם דם טמאים !"

תנועת הנוער היחידה בהשתתפה בהלוויתו במאורגן במשמר כבוד וקריאות תהילים וכו', הייתה בית"ר ירושלים ועל כך נתקבל מכתב תודה ממזכירו של הראשל"צ בשם הועדה המסדרת, וז"ל [וזו לשונו א.ז.]:

לכבוד מפקדת מעוז בית"ר ירושלים מימיני. הריני שולח לכם בזה את תודתנו העמוקה, על הכבוד הגדול שחלקתם למורנו ורבינו הראשון לציון הרב הראשי לישראל בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, בהעמידכם משמר כבוד וקוראי תהלים את אחת מחוליות בית"ר ,ליד מיטתו של מרן זצ"ל בתאריך כ"ה אלול תשי"ג וכן על מצעד חוליית כבוד לפני ההלוויה ביום א' כ"ו אלול תשי"ג. יהי רצון שלא נוסיף לדאבה עוד.
בברכת התורה והחרות
סעדיה לופס
בשם הועדה המסדרת.
מזכיר הראשל"צ


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר המנוחות ירושלים (מקום קבורתו של הרב עוזיאל) | רחוב המלך ג’ורג’ 16, ירושלים (מעוז תנועת הנוער בית"ר ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות