לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שותפים מתאימים בקואליציה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 27/10/1953 (יום שלישי)
תיתי לו ל "על המשמר" המוסר את נאומו התבוסני של מר ישראל רוקח מיניסטר הפנים בממשלת בן-גוריון - מטעם "הכלליים" "שנאם באסיפת עם בירושלים". - אלמלא הוא, היו יודעים על כך רק כמה עשרות אנשים שהשתתפו באסיפה "המונית" זו. אפילו בטאונו "הבוקר" העלים מקוראיו את הדברים התבוסנים האלה, והרי כמה פנינים מדבריו:
"השר הסתייג להפתעת הקהל מגילוי-לב ממעשה קיביה וקבע, שהרג נשים וילדים אינו מידה יהודית. אנו צריכים להיות כבולים במוסר היהודי ואני מקוה, שזו הייתה הפעם האחרונה - אמר, כאיש שהיה קשור עם ה "הגנה".

כן גילה השר, שהעבודה לחפירת תעלת בנות-יעקב התחילה בראשית ספטמבר בלי ידיעות הממשלה ובהמשך דבריו חיווה רוקח את דעתו, שבחירת המועד הייתה בלתי-מוצלחת, באשר לא היה מן החכמה ל "צופף" מאורעות שונים (כגון העברת משרד-החוץ, עניין עוג'ה אל חפיר ועוד) בעת ובעונה אחת, וזאת בשעה באמריקה היה קיים מינהל חדש "שעוד לא הסתגל אלינו ואנחנו עוד לא הסתגלנו אליו ..."

י. רוקח גילה, שעם התגברות ההסתננות בקיץ הכריע "החלק המתון" בממשלה נגד תגובות-גמול חריפות. הייתה אז פנייה בעניין ההסתננות אל שלוש המעצות המערביות, "הערבות לגבולות", אבל ללא הועיל.

הציונים הכלליים, הם איפוא "שותפים" מצויינים בקואליציה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 41, ירושלים (אסיפת העם של הציונים הכלליים התקיימה באולם קולנוע ציון) (קולנוע ציון - כיכר ציון) | רחוב המסגר, תל אביב (מערכת על המשמר (משנת 1953) (ליד מוסך פורד החדש - משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות