לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שז"ר, נטורי קרתא וקבר שפינוזה


מאת: רנ"ז
פורסם: חרות | על ימין ועל שמאל (עמוד ב') - 10/11/1953 (יום שלישי)
אנשי "נטורי קרתא" קוראים לא רק מה שכותבת העתונות הישראלית אלא גם עוקבים אחר העתונות מחו"ל.

וכך מוסר העלון של "נטורי קרתא" על מודעה שפורסמה - בעתון מפא"י המופיע בפריז, - מטעם הלשכה האירופית של האדמו"ר מליובאוויטש החונה בק"ק ניו-יורק אשר באמריקה, ובה הזמנה לכל אנ"ש, הנמצאים בפריז לבוא לקבל את פני האורח החשוב ר' זלמן שז"ר שליט"א בבית ישיבת "תומכי תמימים ליובאוויטש" אשר בפריז.

אנשי "נטורי קרתא" רואים בקבלת פנים זו חנופה שפלה בפני איש שעמד בראש "החינוך הכפרני המשמיד יום יום רבבות ילדים וילדות". אגב: אותו עיתון של מפא"י מוסר כי מר שז"ר בא לאירופה בעניין "חשוב" והוא - להשתטח על קברו של שפינוזה, בלשונם של "נטורי קרתא"; "על עצמותיו הרקובות של הכופר הידוע שפינוזה המושלכות בחצר מנזר נוצרי בהאג". והגבתם היא: היום הולך שז"ר למנזר נוצרי להשתטח על עצמות טמאות, ולמחות להתקבל בישיבת "תומכי תמימים ליובאויטש", תוך חניפות מגוחכות של טפשים מחללי ד'. שומו שמיים !!!

ודרישתם מחסידי ליובאוויטש היא: באם ניצוץ קודש עדיין בוער בלבות אלה האחראים למעשה השערוריה הנוראה הזאת, אז עליהם לפרסם באופן גלוי את התנצלותם ויפה שעה אחת קודם. כי אחרת - סערה אדירה תפרוץ נגדם מגדולי התורה והיראה שבירושלים, שלא ישימו יד לפיהם נוכח הפקרות פרועה זו.

אכן, את מר שז"ר הקדים בן-גוריון שהלך לבני-ברק לחזון-איש זצ"ל, ורק פלא שאז עברו אנשי נטורי קרתא על הפגישה בבני-ברק בשתיקה גמורה.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות על ימין ועל שמאל 1953

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Spui 175 2511 BM, האג, הולנד (Nieuwe Kerk - קברו של ברוך שפינוזה) | 2 Bis Avenue Du Petit Chateau, Brunoy, צרפת (ישיבת תומכי תמימים) | רחוב החזון איש 37, בני-ברק (ביתו של החזון איש (לשעבר רחוב עזרא)) | רחוב בעל התניא 11, ירושלים (מערכת "החומה" (ליד ישיבת תורה ויראה - משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות