שר החוץ של
נטורי קרתא הרב משה הירש ששב לאיתנו מהפגיעה של מתנקש שקרתה לפני 8 חודשים ועד עצם היום הזה לא נפתרה "החידה" מי היה המתנקש, מהמתחרים במחנה החרדי על ההגמוניה במחנה החרדי הקיצוני או אנשי כהנא, משום שמשטרת
ירושלים לא איתרה את המתנקש ...
כאמור שר החוץ בריא ושלם וחזר לפעילות האשפיסתית,הוא מתראיין מופיע
בטלוויזיה הטמאה והתועבה יחד עם אשה ... הרב הירש נראה גורס כי
העשה של שנאת המדינה דוחה כל האיסורים שבעולם לרבות הופעה בטלוויזיה.
"הוד רוממותו" הואיל בטובו להקדיש מזמנו היקר לקוראי "
דבר" והוא הסכים להביע את הדעות שלו שלא תמיד תואמות גם עם חרדים קיצוניים מ "
העדה החרדית" ובדירתו הצנועה בלב "
מאה שערים" שעל הדלת מודבק השלט: "יהודי אני ולא ציוני" שמעלה , כמו להבדיל
המזוזה הגדולה הקבועה על משקוף דלתו ...
הרב הירש בחר לא במונולוג אלא בצורת שאלות ותשובות שבהן הוא בקי וחריף במשך שנות הלימודים
בישיבות מיר ואחרות, וכעת מגיד שיעור בכולל "
תורה ויראה" המעוז של הנטורים בשכונה שהקים המנוח ממייסדי נטורי קרתא, המנוח
ר' עמרם בלוי וחותנו ר'
אהרן קצנלבוגן ש: שיטת הנטורי קרתא במאבק נגד
הציונות נוגדת את דעת הקהל היהודי לרבות חרדים בארץ ובחו"ל, המזדהים עם המדינה וגם החרדים משתפים פעולה ונהנים מכספיה?
ת: ידוע המשנה
במסכת פאה פרק ד' משנה א' שם נאמר "הפאה ניתנת במחובר לקרקע אפילו תשעים ותשעה אומרים לחלק ואחד אומר לבוז, לזה שומעין שאמר כהלכה".
(כפי שנאמר לעני ולגר תעזוב נחלתם והם יבוזו כלומר שיניח לעניים לתלשם בעצמן מזה המחובר כלומר מן העצים ...) בדלית ובדקל עצמם גבוהים בעל הבית מוריד ומחלק לעניים וכו'.
כי שיטת הנטורים מבוססת על המסורת של ישראל סבא מזה דורות דורות, אין מקום למדינה הציונית, היא בל יראה ובל ימצא, הגורמת
אסונות נוראיים לעם היהודי בארץ ובתפוצות.
הרב הירש מזכיר כי בעוונותיו הרבים הירצה פעם בפני 150 ראשי המגבית המאוחדת, במלון רמאדה
בירושלים, והסביר להם כי בוודאי ישנם בעולם הרחב ביניהם שיהיה להם ברובם כוונות טובות, וחלקם מתכוונים לשם שמים, ולמרות זה אפשר להעיד כמאה עדים, שהכוונות הטובות נהפכות לרעה, וגם אותם אנשי המגבית בוודאי יש לכם כוונות רצויות, אבל כפי שהכוזרי אמר: כוונתכם רצויה אבל מעשיכם אינם רצויים, אתם מסייעים ל "סטרא אחרא" ...
ש: לשאלה נוספת: תמוה היה איך כבוד השר המחבק ומתנקש עם המופתי השייח סעיד א-דין אל-עלמי כאשר נפצע ביום הדמים. מה החנופה הזאת?
ת: על כך השיב הרב הירש כי הוא תמה על התמיהה. הרי ידוע שנשיקה אינה מן הדברים ההיגיניים. בתמונה רואים איך אני נותן שלום עליכם ספרדי, דהיינו הידוק הלחי ללחי משני הצדדים שזה גם מנהג ערבי שהחרו היהודים אחרי מנהג זה, ולא כפי שנוהגים
האשכנזים שלוחצים יד ביד בלי התקרבות ...
וכל זה כדי לאחל למופתי רפואה שלמה מהפצעים שקיבל כפי שנאמר מבקרים "חולי גויים כמו שמבקרים חולי יהודים" וקל וחומר בנו של קל וחומר שיש לתמוך בהחזקת
בתי חולים ערבים, ואני את תרומתי נתתי בעין יפה, למטרה זו, וזאת הסיבה שלא ביקרנו ותרמנו לבתי חולים עם נפגעים יהודים שנפגעו ע"י ערבים. כי אינם פולשים לשטח שלא להם, כי היהודים הערבים נפגעו ע"י פולשים !
ש: השאלה האקטואלית מה דעתך על סיכויי שלום ועל סיכויי מלחמה באזורנו לאחר המצב החדש שנוצר
ממלחמת המפרץ הפרסי ?
ת: התשובה: מלחמה על ארץ הקודש היא בלתי נמנעת ואין לקוות לנסים ונפלאות שהתרחשו
לסעודיה הערבית, בזמן המלחמה. מתקפת הסקאדים שיצילו אותנו מכלי המשחית שנמצא במחסני סאדאם . בשעתו הזהיר האדמו"ר מסטמאר המנוח
ר' יואליש טייטלבוים את צאן מרעיתו מלהשאר בארץ, ועודד לרדת כל זמן שהשלטון על ארץ הקודש נמצא בידי ציונים כופרים המהווה סכנה ישירה לגוף ולנפש יחד. ואם תשאל מה יש לי "למכור" בארץ ישראל תחת שלטון הרע, התשובה כי אנו חיים מפסלניד איזוליישון (בדידות מזהרת), התבדלות טוטאלית בלב ובנפש ואיננו נהנים מעגל הזהב הציוני והיעוד שלנו להפיץ את שם ה'
מירושלים לכל תושבי התבל כולו, יהודים ולא יהודים ...
ש: למה מפנימה
נטורי קרתא מנהלים מאבק חריף גם נגד מפלגות חרדיות כמו
אגודת ישראל -
דגל התורה הנהנים משולחן הממשלה, הלא הם לוקחים את מה שמגיע להם כמשלמי מסים וכאזרחים שווים במדינה, למה חרונו דווקא נשפך עליהם?
ת: הסיבה, כמו שנאמר ב "
מדרש רבה" (ויקרא ל"ג) "איתא חנניה מישאל ועזריה אמרו לנבוכדנאצר, שצווה עליהם לסגוד לפסל. מלכא נבוכדנאצר, אם מלכא למה נבוכדנאצר, אם נבוכדנאצר למה מלכא? אלא אמרו לו, אם
למסים וארנונות מלכא את, אבל להעבירנו על דת תורתנו לאו מלכא את אלא נבוכדנאצר את וכלבא שוין". כלומר אם השאלה היא כספים, נו ... נו ... לדבריהם מלכא את (חלילה וחס) חס מלהזכיר, אבל להעבירנו על תורתנו הקדושה, ולהקים את הקואליציה עם החרדים, אנו אומרים לחרדים "ציונים אתם, ואתם לכלבא שווין" אסור לסגוד ולהשתחוות לפסל
הציונות ולקבל הטבות מהם,
ש: איך זה שאתה ואלפי תומכים שלך, מוכנים להיות להיות נתינים של מדינה פלסתינאית שבראשה יעמוד
יאסר ערפאת. איך אתם יכולים להזדהות עם השקפותיו ומעשיו, במיוחד לאחר שהיה מהתומכים הנלהבים של סאדם חוסיין
במלחמת המפרץ, כאשר העולם ואפילו
סוריה לחמו לצידה של אמריקה?
ת: זה פשוט מאוד. אנו דוגלים וסבורים שהשלטון על ארץ הקודש (פלסתינה) צריך להיות בידי אנשים שבחר העם הפלסתינאי הוותיק. וכאן שכמעט כל העם
הפלשתינאי כולל הפלסתינאי היהודי דוגל ותומך בארגון שחרור פלסתינה שבראשו עומד הנשיא יאסר ערפאת, שייצג אותם, שפעל למען הכרזת המדינה הפלסתינאית, משום כך
הנטורי קרתא, תושבי ארץ הקודש, מחוייבים לפי ההלכה (
התאולוגיה) היהודית לקבל עליהם את הנתינות של המדינה הפלסתינאית.
להווי ידוע כי נטורי קרתא אינו גוף פוליטי המתערב בענייני מדינות זרות ובפרט זה של המדינה הפלסתינאית. למרות ש "שר החוץ" אנוכי הקטן עתיד לכהן כשר לעניינים יהודים, שתפקידו יהיה לדאוג לאינטרסים החומריים והרוחניים של תושבי המדינה היהודים הפלסתינאים, אבל לא נתערב בעניינים פוליטיים של המדינה הפלסתינית. משום כך אם הנשיא מצא לנחוץ להזדהות עם סאדאם חוסיין, אין לנו התנגדות להחלטה זו, מכיוון שאנו נתינים נאמנים לממשלה הפלסתינית, כמו שהיהודים החיים בתפוצות והם נאמנים לממשלות ולמדינה שהם חיים תחת חסותה. כי בוודאי החלטת כל ממשלה היא לטובת התושבים והנתינים.
ש: יש לנו עוד 2 שאלות נוקבות.
והן:
במאה שערים מעוז של הנטורים הודבקו מודעות בו הלשון: "ההתגייסות לצבא, על פי תורתנו הקדושה היא עבירה חמורה, ומחוייבים ליהרג ולא לעבור על כך" מה דעתך על החלטה הלכתית זו, ובמיוחד כאשר אלפי בני נוער יהודים מתגייסים לצבא. האם הם מחוייבים לא לציית לצו הגיוס עד כדי ליהרג כמו שנאמר ...
ת: על כך.
החינוך במדינה הציונית, הוא חינוך של כפירה ומינות ולכן מיליוני בני נוער שעברו שטיפת מוח ציונית במוסדות החינוך הציוני, שחונכו רק על הכח ועוצם יד, והם בגדר תינוקות שנשבו, ולא יודעים את החובה היהודית המסורתית, חובת התורה והמצוות, ואין לבוא אליהם בטענה אלא להפנות את האצבע המאשימה לעבר המנהיגים הציונים וגשוריהם
הדתיים והחרדים "למיניהם" ...
ש: ואחרון אחרון חביב.
מפני מה הנטורים אינם מכירים טובה למדינה הציונית כלשונם, המביאה אלפי עולים ממדינות מצוקה לארץ ישראל, ודואגים לקליטתם?
ת: האמת כי אנו מתפללים לקבוץ נדחי ישראל בארץ הקודש על ידי ה' אלקים שהגלה אותם, כמו שנאמר "מפני חטאינו גלינו מארצנו" ולהביא אותם תחת כנפי השכינה, אבל להביא עולים רחוקים ממצוות ומסורה, לשם התגרות באומות העולם, שהוא אחד משלוש השבועות המוזכרות
במסכת כתובות דף קי"א שמסכנת את העם היהודי בעולם כולו כמו שנאמר: "ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאים וכאיילות השדה". ורק בקיבוץ גלויות של משיח צדקנו שאנו מחכים לו כל יום שיבוא, הוא הקבוץ הגלויות שאנו שואפים אליו ומצפים לו בסבלנות במהרה בימינו. אבל לא לקבוץ גלויות בתוך גלות גדולה בגוף ובנפש. ל "קבוץ גלויות" שכזה אנו מתנגדים ונתנגד בכל נפשנו ומאודנו ...
דפים בנושא:
הערות: נח זבולוני מציין בתחילת הראיון שהוא נערך 8 חודשים לאחר ההתנקשות בחיי
הרב משה הירש, מאחר ונח זבולוני כתב בכתבה אחרת:
הרב הירש נפצע קשה מפגיעת רעול פנים שפגיעה זו אירעה בתאריך 19/12/1990, מכאן שכתבה זו נכתבה בחודש אוגוסט 1991.
הראיון יועד לעיתון "
דבר" (כפי שמציין נח זבולוני בגוף הכתבה) אך לא פורסם.
- אלי זבולוני
Powered By