לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השרים הדתיים מאיימים במשבר קואליציוני סביב פרשת "מרבק"


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד ראשון (עמוד 1) - 15/07/1964 (יום רביעי)
השרים הדתיים הבהירו לשותפיהם בקואליציה כי החרפת המשבר בעניין "מרבק" [ * ] , אשר לדעת הרבנות הראשית הוא סכסוך על עצם עקרונות הכשרות, עלול להביא לידי משבר ממשלתי - על כך נודע לסופרנו.

בשאלת הכשרות - כך הסבירו השרים הדתיים - חייבת המפד"ל ללכת עד הסוף. אם העניין יוסיף להסתבך הרי יהיו נאלצים להגיע להכרעה מהירה.

שר הפנים והבריאות מר משה חיים שפירא רמז כי מפלגתו עלולה להימצא במצב לא נוח, כאשר היא תותקף בעניין "מרבק" על ידי "אגודת ישראל", המקיימת בימים הקרובים את "הכנסיה הגדולה" שלה בירושלים.

כן ציין השר שפירא כי העמדה של משרד החקלאות בענין "מרבק", עלול ליצור רושם בעולם, כאילו ישנו לחץ ומונופול ממשלתי על השחיטה והדבר עלול להתפרש כאילו ישנה מלחמה בשחיטה היהודית.

במגעים עם שרים אחרים הסביר מר שפירא, כי משבר ממשלתי בשעה זו עלול לשרת גורמים מסויימים המעוניינים בהחשת הבחירות. הוא הביע את תקוותו שבענין זה יכולה להיות שפה משותפת בין מפלגתו לבין השותפים האחרים בקואליציה הממשלתית.

דפים בנושא:


הערות: * פרשת מרבק - בית המטבחיים מרבק הוקם בתחילת שנות ה-60 במטרה לרכז את ייצור הבשר בדרום הארץ, וכך לחסוך בהוצאות התיווך. בית המטבחיים לא קיבל הכשר מהרבנות הראשית מאחר והשחיטה הייתה מה שנקרא "שחיטת חוץ" (לאמור שחיטה שמתקיימת בבית המטבחיים, ואח"כ משווקת לעיר אחרת, שבה קיימים שוחטים משלה), על כך הייתה מהומה רבה כולל פניה לבג"ץ.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד ראשון 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבן גבירול 166, תל אביב (מרכז המפד"ל משנת 1957 (בית הקסטל, כיום בית וואלה)) | באר טוביה (מפעל מרבק שכן באיזור התעשייה של באר טוביה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות