לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חוגים בעדה הספרדית טוענים:

דרישת הליברלים לרב ראשי אחד באה לפצות את בן הרב, מ. נסים חבר המפלגה


מאת: נח זבולוני סופר "חרות"
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 9) - 13/09/1963 (יום ששי)
טענה נגד המפלגה הליברלית, כי תמיכתה ברב ראשי אחד, תפקיד שאותו היא מועידה לרב יצחק נסים שליט"א, נובעת ממגמה לפצות את מר משה נסים, בנו של הרב הראשי, שהיה זמן קצר חבר כנסת מטעם מפלגה זו - הועלתה ע"י חוגים בעדה הספרדית.

ביטוי מסויים לטענה זו ניתן גם ב "קול סיני" בטאון החוג הרעיוני הבלתי מפלגתי "נאמני התורה" שבראשו עומד הרב הגאון יוסף עובדיה שליט"א, בגליון האחרון של בטאון זה נאמר בין היתר: "כאשר נלחצו דוברי הליברלים לפשר מעשיהם, הם הודו, שלהם אין עניין רב בקשר לרבנות אך יש להם חברים ופעילים שלוחצים עליהם בכוון זה, על כן נולדה הצעת החוק, לחיסול הרבנות הזוגית שתוגש על ידי חבר הכנסת יזהר הררי, שכל יחוסו התורני הוא זה שהרב קוק זצ"ל, חתם על תעודת לידתו.

מתוך חוגי הליברלים נרמז שמאחרי הצעה זו פעילים חבריהם הדתיים, ובראשם בנו של הרב הראשי נסים שהיה מועמד הליברלים לכנסת והוא פעיל מאוד, במפלגתם בשטחים שונים ובפרט בשטח הרבנות והדת.

באם רמזים אלה נכונים - ממשיך הבטאון - הרי בושה תכסה פנינו, שמתוך הרבנות והיהדות הספרדית קמו אנשים אשר נותנים גרזן לעקור את העץ אשר עליו יושבים ומפריו אוכלים".

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1963

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישא ברכה 3, ירושלים (החוג הרעיוני "נאמני התורה" המוציאים את "קול סיני" - תל ארזה) | רחוב המלך ג’ורג’ 48, תל אביב (מרכז המפלגה הליברלית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות