לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"הקרב המכריע" של החרדים בארכיאולוגים - בט"ו באב

אני שר בלי תיק - הסביר הרב הירש לשופט


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 18/07/1983 (יום שני)
"הקרב המכריע" במלחמת החרדים בארכיאולוגים, החוקרים במורד הר-הבית, יהיה בעוד שבוע ימים, בט"ו באב.

ביום זה הובאו לקבורה לפי המסורת הרוגי בית"ר, המעוז האחרון של בר-כוכבא במלחמתו ברומא. הרומאים התירו לקבור את ההרוגים רק כעבור שלוש שנים, ועל-פי המסורת השתמרו הגופות כל אותו זמן. על כן תיקנו ביבנה את ברכת "הטוב והמיטיב, הטוב שלא הסריחו הגופות, והמיטיב שהובאו לקבורה".

ביום זה תתקיים הפגנת ענק נגד החפירות הארכיאולוגיות בירושלים, וההכנות להפגנה בעיצומן.

ראשי היהדות החרדית באמריקה פנו אל ראש הממשלה מנחם בגין ודרשו את התערבותו למען הפסקת החפירות. הרב הישיש ר' משה פיינשטיין, נשיא אגודת הרבנים בארה"ב ובקנדה ונשיא מועצת גדולי התורה, שיגר מברק דחוף אל ראש הממשלה ואל שר החינוך והתרבות זבולון המר וביקש שינצלו את השפעתם כדי להפסיק מיד את החפירות.

הוארך מעצר הרב הירש

מעצרו של "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש הוארך אתמול בחמישה ימים בפקודת בית משפט השלום בירושלים.

נציג המשטרה הציג בדיון שני קטעי ראיונות עם הירש לעיתון המקומי "קול ירושלים". באחד מהם אומר הירש, כי העדה החרדית מקדמת בברכה את ההזדמנות "להיאבק עם הציונים", ובשני הוא מספר על מאגרי התחמושת שבידי החרדים, שבאמצעותם הם יכולים אפילו לפוצץ ניידות משטרה.

נציג המשטרה אמר, כי בדברים אלה יש משום הסתה והמרדה של העדה החרדית לפעולות בלתי-חוקיות נגד החילוניים, המשטרה והשלטונות.

הירש, שהתייעץ לפני הדיון עם עו"ד פליציה לנגר, לא הכחיש את מה שנכתב בעיתון, אך אמר, כי הדברים הוצאו מהקשרם, מה עוד שהוא אסר על הכתב להכניס לגוף הכתבה את הקטעים שיש בהם משום עבירה על החוק.

עוד טען הירש, כי המשטרה "לחוצה אל הקיר" כדי להוכיח שהיא פועלת בעניינים שבהם אין הם מסוגלים לפעול. לכן עצרו אותו השוטרים כשעיר לעזאזל. הוא ביקש מבית המשפט פיצויים על היומיים שבהם היה עצור מאחר שלא נחקר. הוא אישר, כי הוא פועל לפרסום דעת רבני העדה החרדית.

בעת הדיון ניסה הירש להתפלמס, אך השופט יעקב בצלאל קטע אותו פעמים רבות, ודרש ממנו כי יתייחס אך ורק לטענות שהועלו נגדו. לקראת סוף הדיון שאל השופט את הירש מדוע הוא מכונה "שר החוץ", ואם יש לו במקרה תעודה המעידה כי הוא שר. הירש השיב: "אני שר בלי תיק".

השופט קיבל, כאמור, את טענת המשטרה כי בדבריו של הירש יש משום הסתה והמרדה והורה על הארכת מעצרו בחמישה ימים, שבמהלכם תעביר המשטרה את החומר לפרקליטות המחוז, כדי להגיש כתב-אישום נגד הירש.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חשין 1, ירושלים (מגרש הרוסים - כיכר מוסקבה - משטרת ירושלים ובית המעצר בירושלים) | עיר דוד, ירושלים (חפירות הר הבית) | רחוב חשין 6, ירושלים (בית משפט השלום)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות