לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"מותר לחפור בהר הבית"


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דברים (עמוד 8) - 15/08/1983 (יום שני)
"מותר לחפור במורד הר הבית, כי הסברה נותנת שלא היתה מעולם רשות לעשות בית קברות שהוא אבי אבות הטומאה סמוך למקום המקדש".

פסק דין זה פירסמה "עדת בתי-דיני-הצדק לכל קהילות ישראל בברוקלין" בשבועון היהודי "אלגעמיינער ז'ורנאל" המופיע בניו-יורק.

בהתקפה חריפה נגד האדמו"ר מסאטמר ונגד בית הדין של העדה החרדית בירושלים יצא בית דין-צדק זה, שבראשו עומד הרב זאב מורינו, המכהן כרב לעדת בית דיני-הצדק לכל קהילות ישראל בברוקלין.

בית דין זה אוסר על פי ההלכה לקיים הפגנות נגד החפירות הארכיאולוגיות במורד הר הבית, כי לדעתו כוונת המפגינים היא אך ורק להבאיש את ריחה של ארץ ישראל והמדינה בעיני הגויים. בחוות הדעת ההלכתית, המשתרעת על חצי העמוד של השבועון, הובעה דעתו של מומחה מארץ-ישראל, הקובע שבמורד הר הבית נקברו אנשי כת נוצרית ולא קדמוני קדושי ישראל.

בירושלים נטוש מאבק בין העדה החרדית ובין הפלג הקיצוני של "נטורי קרתא", אם להפגין נגד החפירות עם רשיון מהמשטרה הציונית, או בלעדיו. העדה החרדית בראשות האדמו"ר מסאטמר הרב משה טייטלבוים והראב"ד בירושלים הרב יצחק יעקב וייס קוראים להפגנת מחאה במורד הר הבית ביום רביעי הקרוב בסיסמה "מעמד הקריעה ובקשת מחילה". אסיפת מחאה זו תיערך ברשיון המשטרה.

לעומת זה, הפלג הקיצוני, שבראשו עומד הרב משה הירש, שר החוץ של "נטורי קרתא", שהוזמן להשתתף בוועידת פלשתין בסוף החודש בז'נווה, מתנגד לקיום אסיפות והפגנות מחאה ברשיון המשטרה הציונית.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דברים 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | עיר דוד, ירושלים (חפירות הר הבית) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | 550 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (קהילת "ייטב לב" - Yetev Lev - מרכז חסידות סאטמר (עד שנת 1984-5)) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | 1434 56th St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (בית מדרש שפת אמת, בית מדרשו של הרב זאב מורינו - בורו פארק)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות