לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החוק למניעת הונאה בכשרות לא ניתן לביצוע


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 12) - 06/01/1984 (יום ששי)
חוק איסור הונאה בכשרות, שהתקבל בכנסת לפני כחודש, לא ניתן לביצוע בשל בעיות פרסונאליות וריבוי הרשויות והגופים המטפלים במתן תעודות כשרות.

לפי החוק שהתקבל בכנסת רשאים רק הרבנות הראשית בישראל, או רב שהיא מסמיכה לתת תעודות כשרות, בעוד שכיום פועלות בתחום זה לא פחות משבע רשויות: המועצות הדתיות (הרבנות הראשית), ועד הכשרות של העדה החרדית בירושלים, ועד הרבנים של אגודת ישראל, קהל מחזיקי הדת (חסידי בעלז), הרב יעקב לנדא, רבה של בני ברק ועוד שתי רשויות נוספות בבני-ברק - חת"ם סופר (הרב שמואל ווזנר) חת"ם סופר (הרב יצחק צבי ברנפלד).

ועדת הכשרות של העדה החרדית האנטי-ציונית, שאינה מכירה ברבנות הציונית במדינת ישראל, חולשת על 130 מפעלים בכל רחבי הארץ - החל בירושלים עד הקיבוץ הדתי (סעד) והקיבוץ (שער הנגב) ומצודתה פרושה עד ההתנחלות של "גוש אמונים" (עפרה).

עם קבלת חוק איסור הונאת הכשרות, שהסמכות הבלעדית להענקת הכשרים היא הרבנות הראשית, טרם קבע שר-הדתות תקנות לחוק זה. הללו מתעכבות מחשש שיביאו לידי התנגשות עם העדה החרדית ובמיוחד עם ועד הרבנים של "אגודת ישראל", למרות ש "אגודת ישראל" משתתפת במועצות הדתיות היא מקיימת רשות נפרדת לכשרות, שאינה מכירה ברבנות הציונית אבל כן מכירה בקואליציה ממשלתית. מסיבה זו מתעכבות קביעת התקנות שהן השיניים של החוק ובלעדיהן אי אפשר לבצע אותו כראוי.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | הכנסת ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות