לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המואזין קרא ביום ששי: לשמור על הר הבית מפני הטוענים שיש להם חלק

נטיה במערך להחרים את הסיור החוזר. הרבנים: מותר לבקר רק לצרכי בטחון


מאת: סופר "דבר" בכנסת
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 12/01/1986 (יום ראשון)
שלושה מתוך ארבעה חברי ועדת הפנים מטעם המערך לא ישתתפו בסיור להר הבית המתוכנן למחרתיים. ההחלטה על כך התקבלה בהתייעצות טלפונית בין חברי המערך לוועדת הפנים.
השלושה שלא ישתתפו בסיור הם אהרון נחמיאס, רכז סיעת המערך בוועדת הפנים, בן-מאיר ויצחק פרץ.
ח"כ עדנה סולודר מתנגדת להחלטה זאת ותשתתף כנראה בסיור.

ח"כ נחמיאס אמר אמש: "הר הבית הוא בידי ישראל, ושום כוח בעולם לא ישמיטו מידיה. כשם שאין צורך להפגין את ריבונות ישראל בתל-אביב, כך גם אין צורך לעשות זאת בהר הבית".
ח"כ נחמיאס אמר עוד, כי חברי המערך בוועדת הפנים יבקרו בהר הבית במועד אחר, במסגרת ביקור בירושלים המאוחדת.
בסיור האחרון של הוועדה ביום ד' האחרון לא השתתף אף חבר כנסת מטעם המערך שהוא גם חבר בוועדת הפנים. ח"כ ז'אק אמיר, שהשתתף בסיור אינו חבר בוועדת הפנים.

יו"ר הנהלת הקואליציה ח"כ חיים קופמן (ליכוד), הביע אמש פליאה על החלטת חברי המערך בוועדת הפנים שלא להשתתף בסיור המתוכנן ליום ג', הוא אמר כי יו"ר סיעת המערך, רפי אדרי, וח"כ עדנה סולודר, פעלו לדחות סיור חוזר של חברי הוועדה ביום ד', תוך הבטחה שאם הסיור יתוכנן ויתואם כהלכה ישתתפו בו גם חברי המערך.

תשובות הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים אברהם שפירא ומרדכי אליהו הודיעו ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דב שילנסקי, כי ליהודים מותר לעלות להר הבית אך ורק לשם "בדיקת דברים בטחוניים". הודעת הרבנים הראשיים נמסרה לח"כ שילנסקי על-פי בקשתו.

תפילת יום שישי בהר

תפילת יום ששי על הר-הבית נסתיימה בשקט, - ללא אירועים חריגים.
מספר המתפללים נאמר ב- 300 - מספר קטן מהרגיל. בדרשה התייחס המואזין בעקיפין לאירועים השבוע ואמר, כי המסגד הוא מוסלמי בכל שטח הר-הבית וקרא למתפללים לבוא ולתפלל מאחר והדבר הזה "הוא ערובה לשמור על הר-הבית מפני החמדנים, הטוענים שיש להם חלק בו".

משטרת ירושלים בפיקוד של מפקד המרחב, תנ"ץ חיים אלבלדס, התפרסה בכוח של 200 שוטרים ואנשי משמר הגבול באיזור הר-הבית וליד השערים המובילים אליו. צוות וידיאו מן המחלקה לזיהוי פלילי היה מוכן לצלם מתפרעים.
המשטרה לא התירה לצוותי טלוויזיה וצלמים להיכנס לשטח הר-הבית בזמן התפילה.

נטורי קרתא אצל המופתי

סופר "דבר" נח זבולוני מוסר:
משלחת של נטורי קרתא בראשותו של "שר החוץ" הרב משה הירש התייצבה בסוף שבוע בפני המופתי של ירושלים סעיד אל-עלמי, והביעה את צערה על התקרית בהר-הבית.
מועצת השבעה, המוסד העליון של "נטורי קרתא" בירושלים, הוקיעה קודם לכן בישיבה מיוחדת את הח"כים שביקרו בהר הבית ועברו על איסור שיש בו משום כרת ושהיו עלולים להביא אסונות כבדים על היהודים בארץ ולאלה החיים בארצות המוסלמיות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מסגד אל אקצא, ירושלים (המופתי של ירושלים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | הר הבית ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות