לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

איום "פיצוץ" על כינוס של "תורה שבעל פה"

הרב עובדיה יוסף ישא בכינוס נאום "יוני" שמבוסס על ההלכה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 11/08/1989 (יום ששי)
דריכות רבה מורגשת בעדה החרדית בארץ, לקראת שני אירועים שיתרחשו ביום א' הקרוב, אחד בבני-ברק והשני בירושלים. בחוגי הישיבות החרדיות מצפים לנאום שישא הרב אליעזר מנחם שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות, בפתיחת "ירחי כלה", הנערך מטעם ישיבת פוניבז' בבני-ברק.

מקורבי הרב שך סבורים, כי לאחר השתיקה הממושכת של הרב על בעיות מדיניות שהתעוררו לאחרונה בארץ, ישמיע הרב שך בנאומו את ה "אני מאמין" שלו, שיש להחזיר שטחים תמורת שלום.

הדריכות בירושלים היא ערב הכינוס ה-31 של "תורה שבעל פה", שיפתח ב "מוסד הרב קוק" בירושלים. בכינוס יבהיר הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, את עמדתו לפי ההלכה, שבאם יש פיקוח נפש יש להחזיר שטחים תמורת שלום, כי פיקוח נפש דוחה את כל מצוות התורה ואף זו של ישוב בארץ ישראל. יתרה מזאת - הרב יוסף פסק לפני 10 שנים, כי פיקוח נפש דוחה אף את ביאת המשיח ומוטב שלא יבוא בכלל באם ביאתו תלויה אפילו בנפש אחת בישראל.

תוכן הנאום שעומד לשאת הרב עובדיה יוסף בכינוס, עורר תגובות חריפות בחוגים לאומיים קיצוניים, לאו דווקא דתיים, שמאיימים כי "יפוצצו" את פתיחת הכינוס. נוסף לכך הם קורעים את המודעות של "יד הרב מיימון" על הכינוס, או מכסים אותן במודעות של "נאמני הר הבית", בהן הם קוראים לבוא בט' באב להר הבית ולערוך במקום תפילות.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב מימון 1, ירושלים (מוסד הרב קוק) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב הקבלן 45, ירושלים (מגורי הרב עובדיה יוסף) | רחוב רבי אבא גרוסברד 7, בני-ברק (ישיבת פוניבז’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות