לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ישיבת מרכז הרב: לא הכפשנו את דרעי; שלום עכשיו: לחקור ההסתה


מאת: נח זבולוני וסופרת "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 25/03/1990 (יום ראשון)
ישיבת מרכז הרב בירושלים אינה שותפה בהכפשת שמו של הרב אריה דרעי, מעל מודעות שהודבקו בירושלים ובבני ברק, בהם רואים את דרעי בחברת חברי הכנסת "השמאלניים", כך נמסר לסופרנו מחוגי הקרובים לישיבת מרכז הרב.

ביום ששי נתפסו שני נערים, כשהם מדביקים מודעות אלו בבני ברק ולאחר שח"כ הרב פנחסי מש"ס הזעיק את המשטרה, ובחקירת המשטרה התברר כי שני הנערים בגיל 14 מישיבת הצעירים נשלחו, כפי שאמרו, ע"י יהודה חזני, לשעבר תלמיד ישיבת מרכז הרב ופעיל בגוש אמונים.

לסופרנו נודע, כי מיד לאחר הפלת הממשלה ע"י הצבעת אי האמון, ניסו פעילי הליכוד בירושלים לאתר את יהודה חזני שיארגן עבורם "משהו" נגד ש"ס ונגד דרעי, אבל לא מצאו אותו ולאחר שנודע לחזני על כך אמר "אינני פראייר של אף אחד".

חזני, המתפלל קבוע בישיבת מרכז הרב, בא גם השבת כרגיל לישיבה, ולשאלת סופרנו אם אמנם נכון הדבר, משך בכתפיו ואמר "אינני יודע".

בחוגי ישיבת מרכז הרב בירושלים הביעו תרעומת קשה על שידורי קול ירושלים, ששרבבו ביום ששי את שמה של הישיבה בנוגע להדבקת מודעות ההכפשה, מבלי לברר את אמיתות הדבר, ההודעה שודרה ב-3 מהדורות וכל פעם בסגנון שונה, דבר המעיד, על פי דעתם, על חוסר אמיתותה ועל גוף אינטרסנטי העומד מאחוריה.

[נראה כי חלק זה נכתב ע"י סופרת "דבר"]
"שלום עכשיו" פנתה ביום ו' במברק לשר הפנים, אריה דרעי, בדרישה להפסיק את ההקצבות לישובי גוש-אמונים, לאחר שנודע שאנשי הגוש הם המארגנים והמבצעים של מסע ההסתה נגד השר, הכולל בין השאר הסתת מתפללים בבתי-כנסת.

בנוסף לכך פנתה התנועה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ותבעה ממנו להורות על חקירה משטרתית נמרצת במטרה לחשוף ולהביא לדין את כל הגורמים העומדים מאחורי ההסתה.

"גל הסתה כזה שיצרו אנשי גוש-אמונים והימין הקיצוני בעבר" נאמר במכתב "הביא לזריקת הרימון שהרג את אמיל גרינצוויג ז"ל ופצע רבים אחרים".

"ההסתה של גוש אמונים חושפת את פחדם העמוק מכך שהציבור הדתי בארץ יקבל את עמדתם המפוכחת של הרב עובדיה יוסף והשר דרעי לאחר שבמשך שנים הטביעו אנשי הגוש סטיגמה של קיצוניות ולאומנות על הדת היהודית", נאמר בהודעת התנועה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הקבלן 28, ירושלים (ביתו של אריה דרעי) | רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | רחוב לויד ג’ורג’ 6, ירושלים (תנועת "שלום עכשיו" בשנות ה-80 (פינת רחוב סמאטס - ליד קולנוע "סמדר")) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות