לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש: הייתה הצעה למסור את נחשון וקסמן לידי נטורי קרתא


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מה בירושלים (עמוד 9) - 30/10/1994 (יום ראשון)
מיון מהיר:
חמאס
מאמר
1994
1. הרב משה הירש טוען כי עמד בקשר עם הרשות הפלסטינית ועם חמאס בנסיון לטפל בשחרורו של נחשון וקסמן. כן אמר כי שעות לפי שהחייל הוצא להורג נמסר לו על הארכת האולטימטום בעוד 24 שעות. 2. פסק הלכה נגד טרמפים - גדולי הפוסקים בירושלים שוקלים להוציא פסק הלכה האוסר על חיילים דתיים לנסוע בטרמפים, מאחר שמחצית מהחיילים שנחטפו היו חיילים דתיים. 3. זרע תחת פיקוח רבני - הרב מנחם בורשטיין העומד בראש מכון פוע"ה נפגש עם ראשי יחידת הפוריות של בית החולים "רמת מרפא" והציג את הדרישות ההלכתיות במקרה של הפריה מלאכותית. 4. חרדים נגד פרוש ומילר - חילול השבת בגלל נסיעה ברחוב בר אילן גורם לחוגים החרדים לצאת גם נגד נציגי אגודת ישראל בעיריית ירושלים.

השר לעניינים יהודיים ברשות הפלסטינית טוען, כי שעות ספורות לפני שהחייל החטוף הוצא להורג נמסר לו מעזה על הארכת האולטימטום בעוד 24 שעות

הרב משה הירש, השר לעניינים יהודיים ברשות האוטונומיה הפלסטינית אומר כי בליל שבת. שעות ספורות לפני שהחייל החטוף נחשון וקסמן הוצא להורג, הוא עמד בקשר טלפוני עם עזה, ונאמר לו כי האריכו את האולטימטום לעוד 24 שעות.

לדברי הרב הירש, מעורבותו בפרשה החלה מיד לאחר חטיפת החייל. לביתו של הרב הגיעו שכנים וידידים של משפחת וקסמן וביקשו ממנו לטפל בשחרורו של נחשון וקסמן. הרב הירש הרכיב מיד משלחת של אנשי נטורי קרתא שיצאה לכפר הסמוך לירושלים, במרחק של חצי שעה נסיעה, על מנת להיפגש עם אחד ממנהיגי החמאס המתגורר בכפר, כדי לטפל בהכנסת אוכל כשר לחייל החטוף. המטרה היית לעמוד על קנקנו של מנהיג החמאס ולבדוק האם ניתן לנהל מו"מ על שחרורו של וקסמן. למשלחת נאמר כי בעוד מספר ימים העניין יסתדר, ניתן יהיה להביא לחייל אוכל כשר.

הרב הירש עמד, במשך כל השבוע, בקשר טלפוני עם הרשות הפלסטינית בעזה. יצוין כי בביתו של הרב הירש הותקן טלפון במיוחד על מנת שיוכל להתקשר מביתו גם בשבת, וזאת על פי הוראה מיוחדת של אישיות רבנית ידועה בירושלים, שהורתה להירש לעמוד בקשר עם עזה גם בשבת, כי פדיון שבויים הגובל עם פיקוח נפש, דוחה שבת.

לדבריו של הרב הירש, הועלתה הצעה שהחייל נחשון וקסמן יימסר לידיהם של אנשי נטורי קרתא, המקובלים גם על החמאס. בזמנו תרמו נטורי קרתא אלפי דולרים לבתי חולים ערבים, בהם אושפזו נפגעי האינתיפאדה ביניהם גם אנשי החמאס.

פסק הלכה נגד טרמפים

גדולי הפוסקים בירושלים שוקלים להוציא פסק הלכה האוסר על חיילים דתיים לנסוע בטרמפים, מאחר שהדבר גובל בהתאבדות. זאת בעקבות גילויים כי מחצית מהחיילים שנחטפו על-ידי מחבלים בשלוש השנים האחרונות היו חיילים דתיים חובשי כיפות סרוגות. החוטפים התחזו לדתיים, חבשו כיפות סרוגות ודיברו עברית רהוטה.

זרע תחת פיקוח רבני

הפיקוח ההלכתי על בתי החולים בארץ הולך ומתרחב. הרב מנחם בורשטיין, העומד בראש מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) בירושלים, נפגש עם ראשי יחידת הפוריות במרכז לבריאות האשה של בית החולים "רמת מרפא" ברמת גן, והציג בפני אנשי היחידה את הדרישות ההלכתיות הנדרשות במעבדות הפוריות בארץ ובחו"ל. ראש היחידה, ד"ר דוד לב-רן, ציין את חשיבות הקשר בין רב לרופא, וסיפר על בעיות רבות שנפתרו כתוצאה משיתוף פעולה מבורך בין רב לרופא. מנהלי מכון פוע"ה סיירו במעבדות הפוריות בבית החולים וסיכמו את הפרטים המעשיים של ההשגחה.

בשבוע שעבר נערך יום עיון בנושא רפואה והלכה במכללת אורות שבאלקנה. יום העיון נערך בחסות מכון פוע"ה. בכנס חשף הרב בורשטיין טעות אנוש שקרתה באחת ממעבדות הפוריות בארץ, כאשר חל בלבול בין זרעם של שני אנשים בעלי שמות דומים.

חרדים נגד פרוש ומילר

החרדים בירושלים, קרי: אגודת ישראל, מכרו את השבת תמורת בצע כבוד לנהל את אגף התרבות התורנית בעיריית ירושלים. בסיסמה זו יוצאים בשבתות אנשי ישיבת תולדות אהרן כדי למחות נגד חילול השבת ברחוב בר-אילן, הפתוח לתנועת כלי רכב.

הוועד לשמירת השבת בירושלים מארגן את ההפגנות נגד מאיר פרוש סגן ראש העירייה וחיים מילר, שניהם מטעם אגודת ישראל, העומדים בראש האגף של החינוך החרדי ואגף התרבות התורנית של העירייה. לטענת החרדים, השניים לא עושים דבר כדי למנוע את חילול השבת בעיר הקודש.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מה בירושלים 1994

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Rimal, עזה (שכונת רימאל - מעונו ומפקדתו של יאסר ערפאת) | רחוב חיי אדם 2, ירושלים (האגף לתרבות תורנית בעירית ירושלים) | רחוב שבטי ישראל 35, ירושלים (ישיבת תולדות אהרן) | רחוב עזריאל 19, ירושלים (מכון פוע"ה - גבעת שאול) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות