לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נאסר על החרדים לבוא לקרית האגודה בעמנואל


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 26/05/1983 (יום חמישי)
מסמכים רשמיים של מדינת ישראל מתגלגלים ונרמסים ברגלי אדם ובהמה בשכונת מאה שערים ובחוצות השכונות החרדיות האחרות של ירושלים. בעקבות האיסור שהטיל בית-דין צדק של העדה החרדית בירושלים על עריכת מפקד האוכלוסין. אמנם רבים מן החרדים בשכונות אלו מקבלים את הטפסים כדי לא לעורר ויכוחים מיותרים עם הפוקדים אבל לא ממלאים אותם, אלא קורעים ומשליכים החוצה.

רבני העדה החרדית בירושלים חזרו ופירסמו אתמול אזהרה חמורה נוספת הקוראת לציבור החרדי לבל יתפקד בהסתמך על הנאמר בש"ס ובפוסקים, כי "אסור למנות את עם ישראל אפילו לדבר מצווה".

כן פירסמו החרדים בירושלים הוראה שלא לרכוש דירות בישוב עמנואל, ההתנחלות של אגודת ישראל בגדה המערבית וכן אסור ללמוד בכוללים שהוקמו שם באחרונה וכל מי שאינו שומע להוראות אלה עובר על אחת משלוש השבועות שהשביע הקב"ה את ישראל והיא: שלא ימרדו באומות העולם.

דפים בנושא:


הערות: העובדה שנח זבולוני שמר כתב זו, ובעיקר נושאי מפקד האוכלוסין וההתנחלות החרדית בעמנואל (כפי שמצויין בכתבות המצויינות ב- "דפים בנושא") מוכיחים שכתבה זו נכתבה על ידו.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1983

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | שכונת מאה שערים ירושלים | רחוב קפלן 3, ירושלים (הקריה בנין ג - הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (בשנות ה-80 וה- 90) - משרד ראש הממשלה) | עמנואל
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות