לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרבנות דחתה האיסור על שוקולד


מאת: נח זבולוני
פורסם: חרות | חרות - עמוד פנימי (עמוד 3) - 20/06/1962 (יום רביעי)
הרבנות הראשית של תל-אביב ויפו החליטה, שאין מקום לאסור את השימוש בשוקולד ודחתה את האיסור שפורסם בעניין זה ע"י מנהל מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית הרב ש. אפרתי.

הרבנות התכנסה לדיונים בענין זה בהשתתפות רבנים מערים שונות כגון: רמת-גן, פתח-תקוה, הרצליה וחולון, ושמעה חוות דעת בנושא זה ממר ליבר בעל ביח"ר לשוקולד בתל-אביב.

הרב י. א. אונטרמן, רבה הראשי של תל-אביב ויפו שפתח את הדיון, ציין כי ההתפתחות בשדה החימיה גוררת אחריה בעיות שונות בענייני כשרות מזון. לתעשיית שוקולדה השתמשו תמיד בחמאת קקאו שלגביה אין שום חשש. השאלה התעוררה נוכח ידיעות על שימוש בתחליפים שונים שלגביהם קיים חשש שמכילים שומן חזיר או תרכיב אחר בלתי כשר. מר ליבר ציין כי שימוש בתחליף המכיל שומן חזיר עלול גם לגרום לרקבון וקלקול של השוקולד לאחר תקופת אחסנה ארוכה, ועל כן אין להניח שתעשייניו יהיו מעוניינים להשתמש בתחליף זה.

בישיבה הובע צער על פרסום האיסור לפני נקיטת עמדה ע"י הרבנות הראשית והוחלט על דעת כל הרבנים מלבד הרב ש. אפרתי כי על השוקולד החלק אין שום חשש של תערובת אסורה. לעומת זה הוחלט לא לנקוט לע"ע עמדה, לאסור או להתיר שוקולד ממולא או סוכריות מצופות שוקולד.

כן הוחלט בדבר השגחה על ייצור ה C. Bs ולשלוח משגיח בר-סמכא לאותם בתי החרושת המייצרים את החומר כדי לבדוק אם אין מערבים ב- C. Bs חומר אסור.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד פנימי 1962

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב לסר אורי 1, תל אביב (הרבנות הראשית - המועצה הדתית) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות