לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שאלות ל "הבימה" בעתון יהודי-פולני


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 5) - 27/02/1966 (יום ראשון)
עם [העלאת] מחזהו של צ'רלס דיקנס "אוליבר" בתיאטרון הממלכתי שלנו, "הבימה", מזכיר העיתון היהודי "פאלקס-שטימע" המופיע בוארשה כי לפני שנים אחדות דנה הנהלת התיאטרון הפולני בווארשה "תיאטר-פולסקי", אם לכלול ברפרטואר השנתי שלו את מחזהו של שקספיר "הסוחר מונציה".
כשנודע לעסקנים היהודיים בעיר על דיון זה - הועלתה הצעה לשגר משלחת רשמית להנהלת התיאטרון הפולני כדי לבקש ממנה שלא להעלות את המחזה.

בינתיים הופיעה ידיעה מטעם הוועדה האמנותית של התיאטרון הפולני "תיאטר-פולסקי", בה נמסרה החלטתה - אשר נתקבלה פה אחד - שלא להציג עתה את "הסוחר מונציה".

העתון היהודי שואל: מדוע התיאטרון הפולני התחשב ברגשות ולא הציג את "הסוחר מוונציה", ואילו הנהלת "הבימה" מציגה במדינת ישראל מחזה שאחד מהטיפוסים בה, חיים פיוגין, ראש הפושעים הינו יהודי? האם עד כדי כך ירד פלאים התיאטרון הלאומי של ישראל, אשר בעבר נהנה ממלוא חפניו של הבמאי המהפכני הגדול ואכטאנגוב הרוסי? האם הנהלת "הבימה" נכנעה ל "יהודים הטובים" השוללים את הגלות - ובכדי למצוא חן בעיניהם היא גם מציגה טיפוסים שליליים מן הגלות, כפי שתיאר אותם במחזהו צ'רלס דיקנס?

הערות: נח זבולוני הירבה לצטט כתבות מ "פאלקס-שטימע" אותו קיבל באופן קבוע. סביר מאוד שאף כתבה זו נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1966

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 5 Nowogrodzka, ורשה, פולין (מערכת פאלקס שטימע (משוער)) | ul. Karasia 2, ורשה, פולין (Polski Theater) | שדרות תרס"ט 2, תל אביב (תיאטרון הבימה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות