לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חוגים דתיים בירושלים דורשים למנוע הצגת המחזה "העיר הזאת"

טוענים: המחזה המתאר את המצור "משמיץ בחורי ישיבות"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד אחורי (עמוד 8) - 08/05/1967 (יום שני)
חוגים דתיים בירושלים מתמרמרים על "השמצת בחורי ישיבות" בזמן המערכה על ירושלים, במחזה "העיר הזאת" (ירושלים במצור) מאת המשורר יעקב אורלנד ובבימויו של א. א. אנסקי, שיוצג הערב בירושלים על ידי תיאטרון "במתנו", הלהקה הדרמטית של הסתדרות הנוער העובד והלומד בירושלים.

עו"ד דניאל ומנחם ינובסקי מירושלים עמדו להגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בקשת צו מניעה, שיאסור את הצגת המחזה. הבקשה היא בשם הרב שמעון אלתר, ממשפחת האדמו"ר מגור הרב ישראל אלתר, וקבוצת בני ישיבה מגדוד "טוביה" שהשתתפו בזמן המצור בהגנה על ירושלים.

בתכניה שהופיעה לקראת הצגת המחזה, כתוב במערכה השלישית בין היתר: "באותו זמן מופיעים בחורי ישיבה עם דגל לבן, מתוך כוונה לעבור את הגבול ולהיכנע ללגיון הערבי של עבדאללה. אנשי ההגנה מצליחים לעצור אותם, תולשים את הדגל בלבן מידו של הרב אלתר ועוטפים בו את המוקש הגדול שהכין ד"ר זהר".

בתצהיר, המוגש בצירוף הבקשה של הרב שמעון אלתר, פקיד משרד הסעד, שהיה פעיל ב "משמר העם", נאמר כי ציון השם הרב אלתר במחזה, הזהה עם שם משפחתו משפחת האדמו"ר מגור, מעמיד אותו באור שלילי ביותר של פחדן ובוגד.

כן צורפו לבקשה תצהירים של הרב שמואל הכהן ויינגרטן יו"ר המועצה הדתית וסגן היו"ר הרב יעקב קצנלבוגן, שהצהירו, כי השם "הרב אלתר" במחזה עורר בהם אסוציאציה עם המבקש, אשר ידוע ברבים כהרב אלתר.

קבוצת בני ישיבות, שהצהירו כי פעלו בגדוד "טוביה" ובנו ביצורים אף בשבת, תחת מטר של הפגזות ויריות, ציינו, כי ההצגה פוגעת קשה בשמם.

נודע כי שר ההסברה מר ישראל גלילי הבטיח את נוכחותו בהצגה הערב, ואף ישא את דברו לפני ההצגה.

המועצה הדתית בירושלים שלחה אתמול מברקים לראש הממשלה, לשר הפנים ולשר הדתות, וביקשה את התערבותם למניעת ההצגה בנוסח הפוגע בציבור בני הישיבות בירושלים. סגן שר החינוך, הרב קלמן כהנא, שלח מכתב לשר המשפטים וביקש למנוע את ההצגה.

ח"כ יצחק רפאל פנה בשם סיעת המפד"ל בכנסת אל שר המשפטים וביקש למנוע העלאת אותו חלק בהצגה, הפוגע בבני הישיבות.

הערות: דניאל ינובסקי היה חברו הקרוב של נח זבולוני, כך גם בנו מנחם. עובדה זו, נושא הכתבה, ושאר הגורמים המוזכרים בה מביאים למסקנה שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד אחורי 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בן יהודה 1, ירושלים (משרדו של עורך דין דניאל ינובסקי) | רחוב מלכי ישראל, ירושלים (ביתו של האדמו"ר מגור הרב ישראל אלתר (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות