לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"אנו לשלום"


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | ממטולה עד אילת (עמוד 12) - 12/05/1967 (יום ששי)
במחזה "העיר הזאת" של יעקב אורלנד, מופיעים בחורי ישיבה, המניפים דגל לבן ואומרים להיכנע ללגיון של עבדאללה. השבוע, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בירושלים, מר יהודה כהן, הוציא צו מניעה, הוסכם להוציא מהמחזה את הקטעים שעוררו פולמוס.

כאשר נשאל מנהיג "נטורי קרתא", ר' עמרם בלוי, אשר לו מייחסים את ארגון התהלוכה ואת הנפת הדגל הלבן בזמן המצור, על אמיתות הדבר, הוא סיפר כי תיכף אחרי נפילת העיר העתיקה כינס חמש מאות מחסידיו בישיבת "תורה ויראה". באין מזון ונשק ליהודים, חששו הנאספים, שמא יהיה גורל העיר החדשה כגורל העיר העתיקה, ועל כן החליטו לבוא לידי הסדר עם עבדאללה.

ר' עמרם אישר, שאכן נשאו המפגינים כרזה, שהיה כתוב בה: "אנו לשלום". לדברי בנו, ר' ישעיהו בלוי, אף נשאו כרזה נוספת, ובה המלים: "אנו דורשים שביתת נשק". לדבריהם, הגיעה התהלוכה עד למשרד הנסיעות של חיים אטיק. שם נתקלו המפגינים בפלוגה של אנשי ה- "הגנה" ונתבקשו להתפזר.

דפים בנושא:


הערות: קרבתו של נח זבולוני לעמרם בלוי, ונושא הכתבה עליו כנראה כתב מספר ימים קודם לכן: חוגים דתיים בירושלים דורשים למנוע הצגת המחזה "העיר הזאת" מביאים למסקנה שגם כתבה זו כנראה נכתבה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב ממטולה עד אילת 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב בעל התניא 11, מאה שערים, ירושלים (ישיבת תורה ויראה) | רחוב מאה שערים 57, ירושלים (בית הכנסת "קהל יראים" - בית מדרשו של הרב עמרם בלוי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות