האם מותר לטוס מעל
הר-הבית, או לא? - שאלה הלכתית זו מעסיקה באחרונה את רבני ברוקלין. הרב יהודה אריה עזרין נשאל, "אם מותר לפרוח באווירון מעל הר-הבית, לראות היטב את כל המקום ולעשות ממנו צילומים". השאלה היא, אם אוויר מקום-המקדש הוא כמקום המקדש, או לא.
בתשובתו שפורסמה מעל דפי הירחון התורני "המאור" (מופיע בברוקלין), קובע הרב, בהסתמך על
הרמב"ם ("הנכנס לארץ עכו"ם בשידה תיבה ומגדל הפורחין באויר טמא, דאהל זרוק אינו אהל"
), כי "אוויר הר-הבית נתקדש עד לרקיע ואווירון אינו משמש כאהל החוצץ". הרב מוסיף, כי מדברי הרמב"ם משתמע, כי גם בזמנו, וכן בתקופת התלמוד, ידעו על חכמת הטיסה באווירון, אלא לא השתמשו בה מתוך חשש של סכנת נפשות, "שמא יפלו ממנו". והרי כל נפש מישראל יקרה, כנאמר: "דהמאבד אפילו נפש אחת בישראל כאילו אבד עולם מלא". לא כן עתה "דהעמים נתפרקו מאוד ורבים מהם הם רוצחים גמורים, ד' ישמרנו ויצילנו וכמה רבבות נאבדו על-ידי האוירונים ר"ל".
רבני ברוקלין, סבורים, כי הכניסה אסורה למקום קודש-הקודשים. בדעה זו מצדדים גם אלה המתירים את הכניסה להר-הבית.
צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By