לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב ניסים אוסר אישור כשרות לבתי-מלון בבירה שיש בהם חילול-שבת


מאת: סופר "מעריב"
פורסם: מעריב | מעריב - עמוד פנימי (עמוד 4) - 01/03/1970 (יום ראשון)
הרב הראשי יצחק נסים ודייני בית-הדין הרבני הגדול בצלאל זולטי ואליעזר גולדשמידט נתנו למועצה הדתית בירושלים חוות דעת שלפיה אסור להעניק תעודת כשרות לבית-מלון אשר בו מחללים את השבת.

רבני לשכת הרבנות של המועצה הדתית בירושלים ביקשו מבית-הדין הרבני הגדול בירושלים חוות דעת, אם מותר להם להעניק תעודת כשרות לבתי מלון שאינם מקפידים על שמירת שבת בכל תחומיהם.

בחוות דעת זו של הרב הראשי לדייני בית-הדין הרבני הגדול יש לראות גם פסק הלכה עקרוני, אשר עשוי להיות בעל השלכות מרחיקות לכת בכל שטח המלונאות והתיירות. ברור כי חוות דעת זו מחזקת את עמדת לשכת הרבנות הירושלמית המסרבת לתת תעודת כשרות למספר בתי מלון בירושלים, ובתוכם למלון "המלך דוד".

שר התיירות משה קול התריע לאחרונה על עמדת לשכת הרבנות בירושלים, ודרש ממנה שלא לערום קשיים על דרך ניהולם של בתי-המלון הגדולים בבירה על-ידי תביעות לשמירת שבת בתחומיהם, מפני שדבר זה נוגד את הסדרים האלמנטריים הדרושים לנוחיות התיירים בבתי-המלון ולהענקת השרותים ההכרחיים בהם.

הערות: קרבתו של נח זבולוני לגופים המוזכרים בכתבה, התוכן והסגנון מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב מעריב - עמוד פנימי 1970

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה) | רחוב דוד המלך 23, ירושלים (מלון המלך דוד) | שער האשפות, ירושלים (בית הדין הרבני הגדול (מ 8/1967-1995) (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות