הוויכוח, המתנהל עתה בקרב היהדות הקונסרווטיווית ארה"ב, בדבר מינוי נשים לרבניות וחזניות - הגיע באחרונה גם לפלורידה. רבנים, המשתייכים לתנועה זו, חלוקים בדעותיהם ביחס לרפורמות, שעליהן הוחלט בוועידת הרבנים הקונסרווטיוויים, שהתכנסה באחרונה בלוס-אנג'לס. יש המאיימים בפילוג ויש המקדמים בברכה מינוי נשים לתפקידי רבנות. סופר "
אלגעמיינער ז'ורנאל" הניו-יורקי, שביקר באחרונה במיאמי, מספר, כי ראה אשה המתפללת
בבית-כנסת קונסרוואטיווי, כשהיא מעוטרת
בטלית ותפילין (ראה תמונה). כן מספר הסופר, יעקב רבינוביץ, כי שמע "חזנית" ושמה איילין שפירא, עוברת לפני התיבה בבית-הכנסת "בית אל" בפאלם-ביץ' שבפלורידה. הוא ראה גם נשים עולות לתורה, אומרות "
קדיש" וממלאות שורה של תפקידים, שעד כמה מילאו רק גברים.
הוא שוחח עם רבנים קונסרווטיוויים, המביעים דעתם בעד ונגד "חידושי הלכה" אלה. הוא מצטט את דעתו של הרב ד"ר אירווינג לרמן מ "טמפל עמנואל", המתנגד בחריפות למינוי "רבניות". הרב ליפשיץ מ "בית תורה" טוען, כי אין "רבנית" יכולה לנהל חיי משפחה תקינים. הרב סול לנדאו מ "בית דוד" אמר, כי הוא "מוקסם" ממינוי רבניות וקבע, כי האיומים בפילוג אינם מושתתים על המציאות. ואילו הרב י. לייבוביץ מ "נר תמיד" אמר, כי הוא לא בעד ולא נגד, אך כל הרעיון נראה לו משונה ומצלצל כ "משהו מטורף". לבסוף טוען הרב שלמה ואלדנברג, כי "בכל התלמוד לא מוזכרות נשים כרבניות" וממילא אפשר לתת לנשים כל מיני תפקידים בבית-הכנסת, אך לא למנותן כרבניות.
הערות: נח זבולוני הרבה לצטט את השבועון "אלגעמיינער ז'ורנאל", עובדה זו, כתיבתו באותן שנים במדור "העולם היהודי", כתבותיו המרובות על כהונת נשים כ "
כלי קודש"
ביהדות הקונסרבטיבית בארצות הברית, בנוסף לתוכן וסגנון הכתבה מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו.
צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By