לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבבות התפללו בכותל המערבי

מוסלמים קראו קריאות גנאי לעבר הרב הראשי גורן


מאת: ללא שם
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 2) - 10/08/1981 (יום שני)
רבבות מתפללים השתתפו אתמול בערב בתפילה המונית ברחבת הכותל המערבי לרגל סיום צום ט' באב. בין המשתתפים היו רבנים רבים, הרבנים הראשיים ואישי ציבור. בתום התפילה הוענק כיבוד קל ראשון לבאי הכותל.

גם במוצאי ט' באב אירעו מספר תקריות באזור רחבת הכותל המערבי. תחילה קראו כ-20 מוסלמים לעבר הרב הראשי לישראל שלמה גורן, קריאות גנאי, בתביעה, שיהודים לא יתפללו על הר הבית. זאת, בעקבות נסיון התפילה שעשתה קבוצת "נאמני הר הבית" שבועות לפני הצהריים ביום א'. אנשי המשטרה לא התערבו בנעשה, כדי למנוע את חימום האוירה. המוסלמים צעקו אך [לא] פעלו באלימות.

אותה שעה התפללו כ-300 מאנשי "גוש אמונים", כשהם עטופים בטליתות, ליד שער הברזל שבהר הבית. בשער המוגרבים התקבצו עשרות חרדים, שניסו לפרוץ בכוח ואף גרמו לשער נזק. הם נרדפו על ידי כוח משטרה שהיה במקום, וקיימו בסוף את תפילתם מחוץ להר הבית.

על פי הערכת המשטרה היו ביום א' כמאה אלף איש ברחבת הכותל המערבי. יחד עם באי הכותל בערבו של הצום הגיע מספרם לכ- 200,000 איש, שהוא המספר הנוכחים הגדול ביותר מאז 1967 בט' באב.

כוות גדולים של המשטרה וצה"ל איבטחו את כל אזור הכותל המערבי, מנעו תנועת כלי רכב באיזור הסמוך לרחבה, וערכו בדיקות בטחוניות קפדניות בכליהם של הבאים. לא נתגלו כל נסיונות פיגוע נוסף לזה שהיה בשבת בצהריים, כאשר מטען חבלה הושלך בתוך פחית "קוקה קולה" לעבר שלושה תלמידי ישיבה, בדרך המובילה אל הכותל.

הערות: נח זבולוני הירבה לכסות את התפילות בכותל המערבי ובפרט בתשעה באב. כתבה שנכתבה על ידו שנתיים מאוחר יותר: רבבות אומרי "איכה" מילאו רחבת הכותל מכילה אלמנטים דומים לכתבה זו: רבבות מתפללים, נאמני הר הבית ועוד. עובדות אלה, תוכן הכתבה, סגנונה והעובדה ששמר קטע עיתון זה, מביאים למסקנה שהיא נכתבה כנראה על ידו. ייתכן גם שכתבה זו חוברה על ידי מספר כתבים, במקרה זה, סביר שהחלק האחרון (תאור כוחות המשטרה) לא נכתב על ידי נח זבולוני.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1981

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הכותל המערבי ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות