לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הסדר של תורנות ייקבע בהופעת 2 הרבנים הראשיים


מאת: נח זבולוני סופר "חרות" בירושלים
פורסם: חרות | חרות - עמוד אחורי (עמוד 6) - 24/03/1964 (יום שלישי)
סדר החתימות של הרבנים הראשיים על מסמכים ופרסומים יהיה לפי אלפא-ביתא ועל כן יופיע הראשון הרב הראשי איסר יהודה אונטרמן ואחריו הרב הראשי יצחק נסים - דבר זה עומד להיקבע ע"י שני הרבנים הראשיים.

מאז הבחירה היו סדרים שונים והיו כאלה שהקדימו את הרב אונטרמן וכאלה שהקדימו את הרב נסים.

גם בהופעות ושידורים לחגים עומדת להיקבע תורנות בין שני הרבנים הראשיים, השידור לקראת חג פסח זה הוקלט מפיו של הרב הראשי יצחק נסים, מכיוון שההכנות לכך נעשו עם "קול ישראל" עוד לפני הבחירה.

בשבת שעברה היה גם "משבר זוטא" בקשר לאמירת הדרשות ל "שבת הגדול". על פי המסורת, נושא הרב הראשי האשכנזי דרשתו ב- "שבת הגדול" - השבת שלפני הפסח. דרשה זו היה נושא הרב הראשי המנוח הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג ז"ל, בישורון ובאחרית ימיו ב- "היכל שלמה".
משנפטר הרב הרצוג ביקשו רבנים ועסקנים את הרב בצלאל ז'ולטי חבר בית הדין הרבני העליון בירושלים, לשאת את הדרשה המסורתית ב- "היכל שלמה" והוא נשא אותה עד לשנה זו.

עם בחירתו של הרב אונטרמן לרב ראשי עדיין לא הייתה האפשרות שהוא יבוא לירושלים כדי לשאת את הדרשה. שר הדתות הד"ר זרח ורהפטיג הנמנה על הנהלת "היכל שלמה" פנה לרב ז'ולטי וביקש להמשיך במסורת ולשאת את הדרשה ב "היכל שלמה", אך הרב ז'ולטי שמועמדותו לרבנות הראשית הוסרה על ידו ברגע האחרון - דחה את הבקשה. כתוצאה מכך לא נאמרה השנה ב "היכל שלמה" הדרשה המסורתית של שבת גדול.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


חרות חרות - עמוד אחורי 1964

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 44, ירושלים (בית הכנסת ישורון) | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות