לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"העדה החרדית" - בלי בשר


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | שיחות (עמוד 10) - 06/09/1967 (יום רביעי)
השחיטה הנפרדת של "העדה החרדית" בירושלים, הנערכת בכפר הערבי שפרעם, מושבתת שבועות רבים - בגלל סירובו של האדמו"ר מסאטמר, ר' יואליש טייטלבוים, להתיר שחיטה בירושלים העתיקה או בסביבתה.

בעלי האטליזים, המשווקים את הבשר משחיטת "העדה החרדית", הודיעו לפני חמישה שבועות על סירובם למכור את הבשר המובא משפרעם משום שהוא יקר יותר מבשר השחיטה הירושלמית בשיעור של 2.50 ל"י הק"ג. תביעתם של בעלי האטליזים היא - להעביר את השחיטה לירושלים, ובדרך זו להוזיל את המחיר. אולם עיריית ירושלים מסרבת להרשות קיום שחיטה נפרדת בבית המטבחיים העירוני.

עם איחודה המחודש של העיר פנו ראשי "העדה החרדית" בבקשה לאפשר להם לקיים שחיטה בבית-המטבחיים בכפר הערבי שועפאת שליד ירושלים. אולם כאן נתקלו במכשול בלתי צפוי: האדמו"ר מסאטמר, הנושא גם באיצטלה של רב "העדה החרדית" בירושלים (אם כי הוא עצמו יושב בניו-יורק), אשר אסר על חסידיו לבקר אצל הכותל המערבי ושאר המקומות הקדושים, ש "נכבשו בידי הציונים" - גזר איסור גם על שחיטת בהמות בכפר שועפת.

ועדת השחיטה של "העדה החרדית" הצביעה לפני ר' יואליש טייטלבוים על אפשרות של מוצא מן הסבך: יכסה-נא האדמו"ר מסאטמר, בצורת סובסידיה, את ההפרש בין מחיר הבשר מן השחיטה הירושלמית למחיר הבשר מן השחיטה בשפרעם.

לא יודע, מה היתה תגובתו של האדמו"ר מסאטמר על הצעה זו. בינתיים מתנזרים בני "העדה החרדית" בירושלים מאכילת בשר בקר - בעל כורחם.

דפים בנושא:


הערות: קרבתו של נח זבולוני לחוגי "נטורי קרתא" , נושא הכתבה, הסגנון (ובפרט התייחסות להיותו של הרב יואליש טייטלבוים רב העדה החרדית למרות שהוא גר בניו יורק, החוזרת במקומות אחרים {כמו למשל: "ידיים חופשיות" לחסידי סטמאר מלמדים שכתבה זו נכתבה כנראה על ידו.


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
Powered By Click for details


מעריב שיחות 1967

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | שועפת, ירושלים (ירושלים המזרחית) | שפרעם | 500 Bedford Avenue, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי האדמו"ר מסאטמר הרב יואליש טייטלבוים - ויליאמסבורג)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות